پایتخت امارات گردشگران را علیه کرونا رایگان واکسینه می‌ کند.

کشوری که به گردشگران خارجی رایگان واکسن کرونا می‌زند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده گردشگرانی را که وارد این کشور می‌ شوند به رایگان علیه ویروس کرونا واکسینه می‌ کنند. این اقدام می‌ تواند منجر به افزایش شمار گردشگران و رونق بیشتر صنعت گردشگری امارات شود.

در آخرین به‌ روزرسانی شرایط ویژه واکسیناسیون علیه کرونا که بر روی اپلیکیشن دفتر خدمات بهداشتی ابوظبی قرار گرفت، اعلام شد که بازدیدکنندگان از این شهر می‌ توانند با ارائه گذرنامه از واکسیناسیون رایگان بهره‌ مند شوند حال آن‌ که پیش از این فقط کسانی که مقیم امارات بودند به این خدمات دسترسی داشتند.

اما شرکت خدمات بهداشتی ابوظبی (صحه) اکنون اعلام کرد: «دریافت واکسن تنها برای بازدیدکنندگانی که شامل شرایط زیر می‌ شوند ممکن است: دارندگان ویزایی که امارت ابوظبی منتشر کرده است و دارندگان گذرنامه‌ هایی که قادر به دریافت ویزا هنگام ورود به کشور هستند و مهر ورودی ابوظبی را دارند.»

ابوظبی همچنین از سه هفته پیش، با اجرای طرح «برگه سبز»، آمد و شد افرادی را که واکسن ضد کرونا نزده‌ اند یا نتیجه منفی تست کووید 19 را در اختیار ندارند در اماکن عمومی محدود کرده است.

امارات عربی متحده که تا کنون 14.6 میلیون دوز واکسن کرونا را به جمعیت 9 میلیون نفری خود تزریق کرده، یکی از سریع‌ ترین کارزارهای واکسیناسیون در جهان را داشته است. از ماه مارس تمامی افراد بالای 16 سال در امارات واجد دریافت واکسن ضد کرونا اعلام شده‌ اند.

بخش عمده دوزهای تزریق‌ شده در امارات از واکسن سینوفارم ساخت چین تامین شده و تولید این واکسن نیز در خود امارات آغاز شده است. در ابوظبی علاوه بر واکسن چینی، واکسن فایزر نیز برای متقاضیان موجود است.

امارات با توجه به جمعیت پایین، ثروت بالا و مقادیر بالای واکسن که تهیه کرده به خیلی کشورها و مناطق نیازمند واکسن رایگان فرستاده است:‌ از مصر تا نوار غزه تا کشور سیشل که مجمع‌ الجزایری در اقیانوس هند است و بخشی از قاره آفریقا محسوب می‌ شود.

کارشناسان می‌ گویند مسئولان دوبی امیدوارند پیشگامی اخیر در واکسیناسیون گردشگران سبب رونق دوباره اقتصاد بخش گردشگری شود، بخشی که در پی بحران کرونا زیان فراوانی دیده است.

دوبی به عنوان قطب مالی و تجاری منطقه هنوز از برنامه واکسیناسیون گردشگران رونمایی نکرده است.

ابوظبی در ضمن بیش از 23 مرکز تست کرونا، سه بیمارستان ویژه این ویروس، پنج بیمارستان صحرایی و دو مرکز ویژه بررسی مسافرین و افرادی که نیاز به قرنطینه دارند برپا کرده است.

سفر برای دریافت واکسن در حال تبدیل شدن به امری عادی است. از سوی دیگر در برخی کشورها در مورد این‌که چه کسانی واکسن دریافت می‌ کنند کنترل چندانی نمی‌ شود. مثلا در شهر نیویورک آمریکا نیز هزاران نفر از کشورهای مختلف وارد شده‌ اند و بدون نشان دادن سند اقامتی واکسن گرفته‌ اند.

آلاسکا هم برای تقویت صنعت گردشگری این ایالت به بازدیدکنندگان واکسن رایگان ارائه می کند. فرماندار آلاسکا این طرح را به عنوان بخشی از تمهیدات برای نجات تجارت و اقتصاد صنعت گردشگری این ایالت امریکایی آسیب‌ دیده از همه‌ گیری، اعلام کرد. از اول ژوئن، هر گردشگری که به هر یک از چهار فرودگاه این ایالت، یعنی فرودگاه‌ های «انکوریج، جونیو، کچیکان و فیربنک» وارد می شود می‌ تواند به رایگان واکسن کووید 19دریافت کند.

برنامه مالدیو هم که بخشی از طرح این کشور برای جذب دوباره گردشگران در فصل تعطیلات است، ارائه فرصت واکسن زدن به گردشگران به محض ورود به این کشور است.