رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان تاکید کرد که قانون اقدام راهبردی دقیقا در حال اجرا است و پس از پایان مهلت داده شده به آژانس چیزی تمدید نشده است.

رئیس مجلس: قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها دقیقا در حال اجراست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول بیان کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مواردی که شورای نگهبان ایرادی را وارد می‌داند کمیسیون باید یا ایراد را رفع کند و یا آن را حذف نماید، اما متاسفانه مدتی است در مجلس باب شده که به ایرادات شورای نگهبان مواردی دیگر اضافه می‌شود که این خلاف آیین‌نامه می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در این طرح شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ را وارد دانسته است. اگر قرار باشد سامانه‌ای جدید ایجاد شود بار مالی به دنبال دارد و ایراد باقی است اما اگر از سامانه موجود استفاده شود دیگر مشکلی وجود ندارد. اعضای کمیسیون در این زمینه توضیح دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سه ماه به آژانس فرصت دادیم که این فرصت یک ماه دیگر نیز تمدید شد با این حال حدود چند روزی است که از این یک ماه مهلت نیز گذشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: خودمان باید از مصوبه مجلس شورای اسلامی دفاع کنیم. آیا شورای عالی امنیت ملی در این زمینه تصمیمی گرفته است و ما اطلاع نداریم؟ باید در این زمینه شفاف سازی شود.

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی بیان کرد: منظور کمیسیون در متن اصلاحی سامانه موجود است و بار مالی جدیدی وجود ندارد. همچنین براساس توضیحات ارائه شده متنی به طرح اضافه نشده و موضوعات مطروحه به منظور رفع ابهام در طرح آمده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: درباره‌ی آژانس نیز قبلا تذکر دادم و الان نیز می‌گویم بعد از سه ماهی که گذشت هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن نیز هیچ یک از موضوعاتی که در داخل ضبط شده است هیچ‌گاه در اختیار آژانس قرار داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دقیقا در حال اجرا است.