اقتصاد نیوز: اسرائیل می گوید به جای آنکه اختلافات خود با آمریکا درباره برجام را علنی کند ترجیح می دهد در سکوت و مذاکره حل کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تغییر ترفند اسرائیل علیه برجام و ایران

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و آمریکا باید اختلافات خود را در مورد ایران در سکوت حل کنند. به نظر می رسد این ترفند نسبت به دوران نتانیاهو تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از "اورشلیم پست"، یائیر لاپید روز یکشنبه در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در رم پایتخت ایتالیا مدعی شد: اسرائیل در مورد توافق جامع هسته‌ای ایران (برجام) که در وین در حال بررسی است ملاحظات جدی دارد.

وی ادعا کرد: معتقدیم روش مذاکره این اختلافات به صورت گفت و گوی مستقیم و حرفه‌ای بوده و نه در کنفرانس‌های مطبوعاتی است.  

لاپید افزود: آمریکا و اسرائیل اهداف مشترکی دارند و اختلافات میان آنها در مورد چگونگی رسیدن به این اهداف است. آمریکا مهمترین و وفادارترین متحد اسرائیل است و دولت‌های جدید هر دو کشور از یک سنت بسیار طولانی، دوستی و همکاری نزدیک بهره می‌برند.  

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش در اظهارات خود اعلام کرد این رژیم از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در عدم همکاری با آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران فاصله خواهد گرفت و اگر چه رژیم صهیونیستی باید از خود دفاع کند اما با دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در این زمینه همکاری خواهد کرد.  

بر پایه این گزارش رژیم صهیونیستی همیشه از برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت و گوها اخلال ایجاد کند.  

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظام‌های بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیست‌ها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.