خبرآنلاین/ فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش چهره های تندرو در دولت ابراهیم رئیسی توضیح داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان در گفتگو با خبرآنلاین،درباره خطری که تندروها برای دولت رئیسی دارند، گفت: متاسفانه در سال ۹۶، همین دوستانی که الان روی کار هستند هم وحشت ایجاد کردند هم رئیسی هراسی. می‌گفتند رییسی بیاید دیوار می کشند  و فلان می کنند. آقای رئیسی در قوه قضاییه آمد و دیدیم با عطوفت، مهربانی و با اخلاقمداری و با کمال عدالت محوری، برنامه هایش را پیش برد. حتی با کسانی که با او مخالف بودند در شرایط بسیار اخلاقمدارانه رفتار کرد. در هر حال در مورد کسی که به اموال عمومی و ملت تجاوز می کند و از حد خودش تخطی می کند نمی توان روی سرشان دست کشید و نوازششان کرد و آن را تکریم کنند. بلکه طبق قانون باید با آن فرد رفتار کنند نه کمتر و نه بیشتر، آن  قانون را اجرا کنند.

وی گفت: برداشت بنده این است که آقای رئیسی برخلاف چهره‌ای که از ایشان در سال ۹۶، ساخته بودند در این چهار سال نشان داد که چنین نیست الان هم اگر کسی دنبال چنین موضوعاتی هستند که تندروها می خواهند بیایند و فلان و بهمان می کنند مجددا دنبال ، هراسی هستند که در آن زمان داشتند. قطعا خواهیم دید چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

چمران تاکید کرد: قوه قضاییه قوه قهریه است یعنی دستگیر می کند و بازداشت و زندان می برد  این در حالی است که آقای رئیسی که در قوه قضاییه بود با مهربانی و عطوفت خودش را نشان داد بیشتر از بقیه، تقاضای بخشش کرده حتی کسانی که سیاسی بودند یا برانداز بودند با آنها هم مدارا کرده  و وقتی دیدند آرام شدند برای آنها تقاضای بخشش کرده و مورد عطوفت و مهربانی رهبری هم قرار گرفتند. بنابراین آقای رئیسی نشان داده که چنین شخصیتی نیست حالا اینکه افرادی باشند که بخواهند تندرَوی کنند به اقای رئیسی ربطی ندارد اگر در دولت باشند یقینا آنها را کنترل می کند اگر نباشند آنها راه خودشان را می روند.