پزشک سابق کاخ سفید خواستار انجام فوری تست شناختی از جو بایدن برای بررسی شرایط عقلی او شد.

درخواست برای آزمایش زوال عقل از بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز،  رانی جکسون، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا و پزشک سابق کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از دموکرات‌ها خواست خواسته‌های قبلی خود را درباره بررسی توانایی‌های شناختی رئیس جمهور دنبال کنند و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی، را نیز در همین زمینه ارزیابی نمایند.

در پی گمانه زنی‌ها درباره توانایی‌های ذهنی ترامپ یک سال پس از ریاست جمهوری اش، وی موافقت کرد ارزیابی شناختی مونترال را که اختلال حافظه را نشان می‌دهد، انجام دهد.

جکسون روز شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: "نشریه‌های چپ افراطی و مهم می‌خواهند این استاندارد جدید برای هر کسی انجام شود که می‌خواهد کشور ما را اداره کند و فرمانده کل قوا و رئیس دولت ما باشد. "

جکسون که این تست را برای ترامپ انجام داده بود، توضیح داد که این یک تست هوش نیست بلکه یک تست استاندارد برای مسائل مرتبط با سن از جمله زوال عقل و کاهش توانایی‌های شناختی است.

کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد بایدن قرار است اواخر امسال تست فیزیکی نیز انجام دهد. ترامپ و باراک اوباما نیز در آغاز سال دوم ریاست جمهوری خود این تست را انجام دادند.

وی گفت ترامپ سابقه جدیدی را در ارزیابی ذهنی یک رئیس جمهور ایجاد کرد.

در اکتبر ۲۰۲۰، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، به منظور ارزیابی توانایی روسای جمهور آینده آمریکا، طرحی را برای ایجاد کمیسیونی از مشاوران سلامت از هر دو حزب ارائه داد.

وی سال گذشته به خبرنگاران گفت: "این طرح برای روسای جمهور آینده اعمال می‌شود، اما لازم است برای تعیین سلامت رئیس جمهور کنونی نیز اقدام شود. قضاوت درباره سلامت رئیس جمهور برعهده ما نیست. "

جمهوری خواهان درباره بایدن ابراز نگرانی کرده اند.

جکسون به فاکس نیوز گفت: "من فکر می‌کنم وی هر روز نشان می‌دهد که اتفاقی در حال روی دادن است. برای دیدن این رفتار و این که اتفاق نگران کننده‌ای در حال روی دادن است نیازی نیست که حتما پزشک باشید. "

وی به نمونه‌های زیادی از "سردرگمی" رئیس جمهور اشاره کرد.

این عضو جمهوری خواه کنگره در ادامه افزود: "می توانید به عقب بروید، نوار‌های ۴۰ سال پیش این مرد موجود است. وی همیشه گاف می‌داد، اما اینبار فرق می‌کند، وی گیج و سردرگم است. "

وی گفت: "بعضی‌ها در ۱۰۰ سالگی بسیار باهوش و زیرک هستند و برخی در اواسط دهه ۶۰ سالگی مشکلات شناختی دارند و من فکر می‌کنم که وی جزو گروه دوم است."