ایسنا/ یک فعال سیاسی گفت: با حل بعضی موضوعات مثل مساله سیاست خارجی می شود برای حل سایر مشکلاتمان پیش قدم شویم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داریوش قنبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: من فکر می کنم در شرایط فعلی، کشور نیاز به کابینه ای مبتنی بر تکنوکرات ها دارد. اگر آقای رئیسی به سمت استفاده از تکنوکرات ها برود و از آنها استفاده کند می تواند کابینه موفقی داشته باشد؛ اما اگر از حضور آنها غفلت شود فرصت خاصی از ایشان گرفته می شود.

وی ادامه داد: شاید یکی از مشکلاتی که دولت بعدی و شخص آقای رئیسی با آن مواجه خواهند بود، حامیانی است که برای رای آوری ایشان تلاش کردند و الان انتظار دارند در کابینه ایشان حضور داشته باشند. البته پیش تر خودشان هم اعلام کرده بودند ستادشان مردمی است و مبتنی بر این موضع، قاعدتا نباید وام دار اشخاص خاصی باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: باید بدون توجه به جناح بندی ها دولت آینده به سمت استفاد از افرادی برود که کار بلد هستند؛ به معنای واقعی تکنوکرات هستند و می توانند برای حل مشکلات جدی جامعه راهکار علمی ارائه دهند.

وی افزود: ما مسائل و مشکلات زیادی داریم، اما این مشکلات هم راهکار دارند. این طور نیست که مشکلات مملکتمان لاینحل باشند. با حل بعضی موضوعات مثل مساله سیاست خارجی می شود برای حل سایر مشکلاتمان پیش قدم شویم. اگر افراد کاربلدی در دولت و دستگاه دیپلماسی حضور داشته باشند که از فرصت دولت جدید استفاده کنند به نظر من دولت منتخب می تواند موفق باشد.

این عضو حزب مردم سالاری گفت: شرط موفقیت دولت منتخب حضور افراد توانمند در کابینه اش است افرادی که مسئل کلان و ملی را بر مسائل جناحی و سیاسی ترجیح می دهند.