فارس/ یک هیأت پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست «عباس گلرو»، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت‌های ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، طرفین در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی با پارلمان سوریه را بررسی و بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی برای دفاع از منافع ملتهای دو کشور تأکید کردند.

به گزارش سانا، طرفین در این دیدار بر لزوم تدوین مبانی لازم برای تقویت توانمندیها و روابط اقتصادی دوجانبه برای مقابله با تروریسم اقتصادی تحمیلی علیه دو کشور تأکید کردند.

مقداد در این دیدار از «نقش مهمی که ایران در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی برای حمایت از سوریه ایفا می‌کند» قدردانی کرد.

وزیر خارجه سوریه گفت: «کسانی که داعش و سایر گروههای تروریستی را شکست دادند، کسانی نیستند که مدعی تشکیل ائتلافی برای این منظور بودند، بلکه مبارزان سوری، ایرانی و روس و نیروهای عراقی و لبنانی بودند».

مقداد درباره پرونده هسته‌ای ایران، از درایت رهبری ایران و توانایی آن برای دفاع از منافع و حقوق ملت این کشور، تمجید و تأکید کرد که سوریه در مذاکرات هسته‌ای، در کنار ایران قرار دارد.

گلرو نیز در این دیدار، با بیان اینکه جمهوری اسلامی به روابط با سوریه افتخار می‌کند، گفت که باید سطح روابط اقتصادی و فرهنگی ارتقا پیدا کند.

وی همچنین نسبت به پیروزی حتمی ملتهای منطقه در برابر طرحهای استکباری و توسعه‌طلبی، ابراز اطمینان کرد.

طرفین در این دیدار، ضمن بررسی وضعیت منطقه به ویژه اراضی اشغالی فلسطین، بر اهمیت ایستادگی و مقاومت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس تأکید کردند.