یک نکته مهم درمورد خودروهای خارجی، نبود خدمات پس از فروش مناسب درخصوص بسیاری از آن‌ها است که به دلیل اعمال تحریم‌های صنعت خودروسازی با گذشت زمان جدی‌تر هم شده است. لذا تامین قطعات این خودروها و تعمیرات آن‌ها دردسر کوچکی نیست.

نکات مهم در خرید خودرو کارکرده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در شرایطی که نزدیک به سه سال از توقف واردات خودروی خارجی به داخل کشور می‌گذرد و از آینده بازگشایی مرزها به روی تولیدات جذاب و به‌روز اروپایی و کره‌ای و ژاپنی اطلاعات دقیقی در دست نیست، خرید و فروش خودروهای کارکرده خارجی تقریبا تنها انتخاب باقی مانده برای داشتن یک سواری خوب و باکیفیت است. درواقع افرادی که تمایل به داشتن خودرویی با امکانات روز و البته با کیفیت ساخت بالا و بازده فنی مناسب دارند، در ابتدا گزینه تولیدات صفر داخلی را از لیست انتخاب‌های خود حذف می‌کنند. نکته مهم این است که متاسفانه توقف واردات باعث شده حتی اگر خودروی خارجی به‌روز صفر هم در بازار موجود باشد، به قیمتی گزاف عرضه شود. پس این افراد به سمت نمونه‌های سلامت خارجی موجود در بازار می‌روند. اما خرید خودروی کارکرده خارجی نیز دردسرهای خاص خود را دارد.

ریسک‌های خرید خودرو کارکرده

یک نکته مهم درمورد خودروهای خارجی، نبود خدمات پس از فروش مناسب درخصوص بسیاری از آن‌ها است که به دلیل اعمال تحریم‌های صنعت خودروسازی با گذشت زمان جدی‌تر هم شده است. لذا تامین قطعات این خودروها و تعمیرات آن‌ها دردسر کوچکی نیست. درنتیجه خریداران این دست خودروها به دنبال یک نمونه سلامت و کم‌کارکرد می‌روند تا بتوانند تا حد ممکن از این دردسر در امان باشند. چرا که معمولا محصولات خارجی استهلاک بالایی ندارند و درصورت خرید یک نسخه سالم آن‌ها، می‌توان تا چند سالی درمورد شرایط بازده و عملکردشان اطمینان خاطر داشت. اما پیدا کردن یک خودروی سلامت و کم‌کارکرد نیاز به تخصص ویژه دارد. چرا که بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم دقیقا باید از خودروی مورد نظر انتظار چه عملکردی را در زمینه‌های مختلف مانند شتاب‌گیری اولیه و ثانویه، سیستم تعلیق و فنربندی یا فرمان‌پذیری خودرو داشته باشیم، که درصورت عدم دریافت آن متوجه نقص در بخشی مشخص شویم. برای مثال، ما ممکن است ندانیم که نرمی سواری هوندا آکورد ۲۰۱۴ در چه حدی است یا عملکرد گیربکس آن چگونه است. ممکن است برخی تکان‌ها را در کابین عادی بدانیم درحالی که آکورد اصولا سواری نرم و کم‌تنشی دارد و عملکرد فنربندی آن بی‌نقص است. چنین تشخیصی بدون شک تنها از یک کارشناس مسلط و آگاه به زیر و بم چنین خودرویی برخواهد آمد. کارشناسی که علاوه‌بر داشتن تجربه کافی در این زمینه، مطالعات لازم را نیز دارد تا درمورد مشخصات و ویژگی‌های خاص هر خودرو اطلاعات کامل داشته باشد. ضمن اینکه معمولا کمپانی‌های خارجی خودروهای خود را در تیپ‌های مختلف با سطوح متفاوت امکاناتی عرضه می‌کنند. این اختلاف سطح امکانات نیز در قیمت نهایی خودرو بسیار موثر است. اما اطلاع از اینکه برای مثال هوندا آکورد EXB باید چه امکاناتی داشته باشد نیز نیاز به اطلاعات و تسلط یک کارشناس حرفه‌ای دارد. البته باید اشاره کرد که پیدا کردن چنین کارشناس خبره‌ای نیز کار ساده‌ای نیست. می‌توان گفت تجربه ثابت کاربران کرده است کارشناسانی که در زمینه خدمات خرید ماشین کارکرده کارنامه  خرید ماشین کارکرده کارنامه فعالیت دارند، از چنین دانش و تسلطی برخوردارند.

خرید مطمئن خودرو کارکرده

باتوجه به اینکه کارنامه سرویس فروش ماشین فوری نیز ارائه می‌دهد، در بسیاری موارد کارشناسان می‌توانند خودروی مورد نظرتان را از بین خودروهای موجود در این سرویس به شما پیشنهاد دهند. کارشناسان کارنامه خودروهای ارائه شده در این سرویس را با تقاضای فروشنده مورد بررسی قرار داده، شرایط سلامت و عملکرد آن را ثبت می‌کنند. این کار با کمک ابزار و وسایل مخصوص انجام می‌شود و در بخش‌های مختلف خودرو که در قیمت نهایی موثر هستند. برای مثال تمامی امکاناتی یک تید خاص از یک مدل خودرو باید داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس باتوجه به این شرایط خودروی مورد نظر را قیمت‌گذاری می‌نمایند. در ادامه با درنظر گرفتن قیمت اعلامی متقاضیان خرید و شرایطی که آن‌ها مطح می‌کنند، خودروی مناسب را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. بنابراین به کمک این کارشناسان می‌توانید خودرویی متناسب با بودجه خود، مشخصاتی که مدنظر دارید و البته در سلامت کامل بخرید.