ایرنا/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی مجلس تولید ثروت و رفع بیکاری است و بر این اساس باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز برای رفع این دغدغه تلاش بیشتری داشته باشند.

دغدغه اصلی مجلس از زبان آقای نایب رئیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی نیکزاد روز شنبه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع آرتا فولاد مبین در اردبیل افزود: در کنار تولید و خلق ثروت ،حفظ قدرت خرید مردم و حفظ ارزش پول ملی مد نظر مسئولان نظام است تا با مدیریت جهادی بتوان اشتغال بیش از ۲.۵ میلیون بیکار را در کشور سر و سامان داد.

وی اظهارکرد: دولت سیزدهم با عدالت و قدرت تصمیم‌گیری و با از بین بردن رانت‌ها بدنبال حمایت از بخش خصوصی است و از هیچ تلاشی برای تحقق برنامه‌های خود دریغ نخواهد کرد.

نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث کارخانه بزرگ تولید یک میلیون تن فولاد در اردبیل نویدی در مسیر صنعتی شدن استان است، افزود: با راه‌اندازی این مجموعه برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

نیکزاد ادامه داد: در سفر وزیر صمت مقرر شد استان اردبیل به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند چرا که نیاز اردبیل در وضعیت کنونی رفتن به سمت صنعتی‌سازی و صنعتی‌محور شدن است.

نایب رئیس مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: حرکت در محور صنعتی‌سازی جزو اولویت‌های اساسی است و باید با تمام توان برای تحقق برنامه‌ها و اهداف گام برداریم تا مشکلات و موانع موجود برطرف شود.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ، شرکت بین‌المللی مهندسی ایران و شرکت معدنی و صنتعی چادرملو در اجرای  مجتمع آرتا فولاد مبین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بر اساس برنامه‌یزی این مجتمع تولید فولاد قرار است تا ۳۰ ماه آینده احداث شده و به بهره‌برداری برسد.