ایلنا/ عضو هئیت رئیسه مجلس ضمن تاکید بر پیگیری سانحه تصادف خبرنگاران و سربازان و همچنین وضعیت معیشت و بیمه خبرنگاران، درباره دولت آینده گفت که در مورد وزرا سخت خواهیم گرفت، نه سختگیری از نوع بهانه‌گیری بلکه برای اینکه به جای چهره سیاسی افراد کارشناس و کاربلد بیایند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پیگیری‌های مجلس و کمیسیون عمران درباره پیگیری سانحه تصادف خبرنگاران و سربازان، اظهار داشت: این کار را وظیفه خود می‌دانم و در حال پیگیری هستیم. همچنین در مورد وضع معیشت و بیمه این قشر زحمت‌کش، فرهیخته و هنرمند که بدون پشتوانه هستند نیز پیگیر هستیم. متاسفانه هر دولتی که بیشتر شعار فرهیختگی می‌داد، اتفاقا بیشترین استفاده را از جریان رسانه‌ای انجام داد اما کمترین توجه را به آن‌ها کردند. 

وی یادآور شد: اتفاقی که برای همکاران رسانه‌ای و سه سرباز افتاد نشان داد که این دو قشر جانشان را نیز برای مردم می‌دهند، این‌ها جوان‌هایی صاحب تخصص و سبک بودن که برای انعکاس خبرهای مردم به وظایفشان عمل کردند. مدیریت و سیاست‌های دولت به گونه‌‌ای است که حوزه حمل و نقل و ناوگان حمل و نقل عمومی ما بدون متولی است و به جرات می‌توانم بگویم که هیچ صاحبی ندارد. 

عضو کمیسیون عمران با اشاره به قوانین و برنامه‌های چهارم، پنجم، ششم و ماده ۱۲ قانون تسهیل کسب و کار در نوسازی ناوگان، اظهار داشت: علیرغم اینکه قانون داشتیم اما هیچ کدام را دولت انجام نداده چون اولویتش این نبوده است. دو مشکل به وجود آمد یکی اینکه حمایت نکردند و دوم اینکه برای بخش خصوصی که با سختی کار می‌کند، قیمت اتوبوسی که چند صد میلیون بوده به ۸ میلیارد رسیده است، یعنی هم اکنون فقط می‌توانند هزینه خودشان را دربیاورند، اینها عدم‌توجه‌هایی است که اتفاق افتاده و کمیسیون عمران پیگیر آن‌ها است. 

عضو هئیت رئیسه مجلس درباره فشارهایی که به دولت منتخب رئیسی می‌شود برای اینکه افرادی را از مجلس یا خارج از آن به دولت تحمیل کنند، تصریح کرد: سیاست کلی مجلس این است که در همراهی با دولتی که امید مردم است، کار کرده و حمایت کند. روحیه آقای رئیسی خدمتگزاری و رویه او دادن امید به مردم است؛ ما نیز تلاش می‌کنیم شرایط را تسهیل کنیم. اما به عنوان یک نماینده در جهت تسهیل و کمک به دولت هستیم و در مورد وزرا سخت خواهیم گرفت، نه سختگیری از نوع بهانه‌گیری بلکه با توجه به اینکه شرایط کشور حساس است، افرادی که می‌خواهند بیایند به جای چهره سیاسی باید کارشناس و کاربلد باشند.