روزنامه ابتکار/ طبق شنیده‌ها، معاون اولی حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» رئیس اسبق سازمان بازرسی کل کشور، وزیر دادگستری دولت یازدهم، وزیر کشور دولت نهم و از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز در قوه قضائیه جدی و قطعی شده است و احتمالا در هفته جاری شاهد معرفی وی خواهیم بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار تابناک گزارش داده است همانگونه که ملموس و مشهود است تغییرات در قوه قضائیه همپا با استقرار دولت سیزدهم در پاستور در حال انجام است و تیم حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» برای عملی و اجرایی کردن فرامین 6 گانه مقام معظم رهبری در حکمی که برای رئیس جدید دستگاه قضا صادر کردند، به زودی معرفی و مستقر خواهند شد.

به گزارش تابناک، پس از انتخابات 29 خردادماه و پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، همه نگاه ها به سمت تغییرات در قوه قضائیه دوخته شد. اتفاقی که پیش بینی می شود بیشتر معطوف به درون این قوه باشد تا بیرون آن. انتخاب جایگزین برای سید ابراهیم رئیسی که رهبر انقلاب عملکرد او در دوران مدیریتش در دستگاه قضایی را «کارنامه‌ افتخارآمیز» عنوان کرده بودند، بی‌شک سخت و دشوار بود؛ چرا که باید این رویه تحولی در قوه قضائیه تحت عنوان «سند تحول در دستگاه قضایی» همچنان ادامه می یافت. موضوعی که رهبر انقلاب نیز آن را مورد تاکید قرار داده اند.

سایت «تابناک» چندی پیش از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای خبر از نهایی شدن ریاست او بر دستگاه قضایی کشور داده بود. تا اینکه به فاصله اندکی پس از نامه رئیس جمهوری منتخب به رهبر انقلاب، ایشان (پنجشنبه) مورخه 10 تیرماه حکم قاضی القضات شدن یک فرد با سابقه و از درون قوه قضائیه را به طور رسمی صادر کرده و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه معرفی کردند.

قطعا پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، برخی از همکاران سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه به منظور کمک به منتخب مردم برای شکل دهی دولت قوی از مجموعه این دستگاه منفک خواهند شد. همچنین رئیس جدید دستگاه قضایی کشور تغییراتی متناسب با سلیقه مدیریتی خود لحاظ خواهد کرد و همکارانی برای ترسیم نقشه راه آتی این قوه برخواهد گزید که در چارچوب عملی کردن برنامه هایش بتوانند کمک بیشتر و موثرتری به وی بکنند.

طبق شنیده‌های تابناک، معاون اولی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس اسبق سازمان بازرسی کل کشور، وزیر دادگستری دولت یازدهم، وزیر کشور دولت نهم و از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز در قوه قضائیه جدی و قطعی شده است و احتمالا در هفته جاری شاهد معرفی وی خواهیم بود.

همچنین گفته می شود که حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضائیه قصد دارد، محمدباقر الفت معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از جرم این قوه را به عنوان رئیس حوزه ریاست و سخنگوی جدید قوه قضائیه جایگزین غلامحسین اسماعیلی کند که سخن از پیوستن او به دولت سیزدهم جدی است.

همانگونه که ملموس و مشهود است تغییرات در قوه قضائیه همپا با استقرار دولت سیزدهم در پاستور در حال انجام است و تیم حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، برای عملی و اجرایی کردن فرامین 6 گانه مقام معظم رهبری در حکمی که برای رئیس جدید دستگاه قضا صادر کردند، به زودی معرفی و مستقر خواهند شد. احتمالا از هفته جاری این تغییرات در قوه قضائیه کلید خواهد خورد.