ایرنا/ سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای شدید الحن، اظهارات ضد ایرانی دبیر کل ناتو را در دیدار با وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی محکوم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب رسمی توئیتری سفارت منتشر شد آمده است که جدا از وقاحت بیان چنین مطالبی، نفس ایستادن در کنار نماینده رژیمی که عضو پیمان عدم گسترش سلاح اتمی و هیچ توافق بین المللی خلع سلاح نیست به (افزایش) اعتبار ادعایی دبیرکل ناتو کمکی نمی‌کند.

این بیانیه می‌افزاید که اظهارات دبیرکل ناتو، «فارغ از اینکه غیر مرتبط است، گمراه کننده و انحراف غیر مسئولانه واقعیت‌ها است. واقعیت این است که ایران عضو متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و کنوانسیون سلاح‌های بیلوژیکی است و به طور کامل آن‌ها را اجرا می‌کند.»

سفارت جمهوری اسلامی تاکید کرد: ایستادن (دبیر کل ناتو) کنار نماینده رژیمی که نه تنها قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد و حقوق اولیه بشر را نقض می‌کند بلکه نظام عدم اشاعه تسلیحات اتمی و سازوکارهای خلع سلاح را به سخره گرفته به طور وصف ناپذیری مضحکه تلخ است.

«ینس استولتنبرگ»  دبیر کل ناتو امروز در دیدار با  «یائیر لاپید»  نفر دوم کابینه جدید رژیم صهیونیستی که به بروکسل رفته است درخواست این سازمان از ایران را برای انجام تعهداتش در چارچوب پیمان عدم اشاعه تسلیحات اتمی و توافقنامه‌های پادمانی تکرار کرد.

لاپید هم در پیامی توییتری ضمن انتشار عکسی از این دیدار دوجانبه نوشت: «امروز صبح در مقر ناتو در بروکسل با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات کردم. اسرائیل و ائتلاف (ناتو) دارای ارزش‌های مشترک و درک یکسان درباره چالش‌ها و تهدیدات این منطقه (منطقه غرب آسیا) هستند».

نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» همچنین تاکید کرد، تل‌آویو خواهان تقویت همکاری‌ها با ناتو است. به گفته لاپید، رژیم صهیونیستی آماده کار مشترک با این ائتلاف نظامی غربی به منظور کمک برای مقابله با انواع چالش‌ها در زمینه‌های مختلف امور اطلاعاتی، سایبری، تغییرات اقلیمی، امنیت دریایی و پدافند موشکی است.

لاپید علاوه بر دیدار با دبیرکل ناتو، با شماری از دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا که امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه در بروکسل گردهم آمده بودند ملاقات کرد.  او در دیدارها بر ادامه سیاست‌های ضد ایرانی رژیم پیشین اسرائیل و مخالفت با احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

این درحالیست که به گفته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روابط بروکسل و تل‌آویو در پی حملات اخیر ارتش صهیونیستی در غزه فرسوده شده و دو طرف در پاره‌ای از مسائل اختلاف نظرهای جدی دارند