برترین ها/ کانال تلگرامی مطالعات ایران در یادداشتی احتمال تغییرات در تیم مذاکرات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تغییر می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این یادداشت آمده:

* محمد جواد ظریف در پیوست آخرین گزارش خود به مجلس اظهار امیدواری کرده است که دولت بعدی مذاکرات وین را به نتیجه برساند اما معنای این جمله ظریف چیست؟

* شاید این موضع گیری ظریف ناظر به آخرین جلسه کمیته تطبیق متن نهایی توافق احتمالی ایران و گروه  1+4 متشکل از ٧نماینده دولت ،مجلس،رییس جمهور منتخب و شورای امنیت ملی باشد؛این کمیته احتمالا پیش نویس مذاکرات وین را مغایر با قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها و همچنین سیاست "حرف قطعی"(به لحاظ زمانی ابتدا آمریکا باید اقدام به رفع تحریم ها کند.

* به لحاظ محتوایی رفع تحریم ها شامل همه تحریم های وضع شده در دوران ترامپ شود و لغو تحریم های آمریکا مورد راستی ازمایی قرار گیرد)دانسته و نظر نهایی خود را در این ارتباط به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است؛در این سناریو شورا نیز از میان ٣گزینه تایید محتوای مذاکرات،توقف مذاکرات یا تغییر تیم مذاکرات رای به گزینه آخر داده است و احتمالا قرار است با تغییر تیم مذاکرات ایران، گفت و گوها در دولت آینده با هدف اعمال برخی تغییرات در پیش نویس وین ادامه پیدا کند.

* بنابراین اگرچه مسیر آینده پیچیده و مبهم است ولی شورای عالی امنیت ملی دیپلماسی را با انتخاب گزینه تغییر تیم مذاکرات از دستور کار خارج نکرد.آیا برجام در دولت رییسی احیا می شود