مهر/ نویسنده رمان «دختر موشرابی» گفت: ا«نتظار صحبت با هر فردی را داشتم جز سعید جلیلی. کتاب را خوانده بودند و با تماس‌شان مرا شرمنده کردند. صحبت‌های سعید آقا برایم امروز کلی انگیزه و انرژی شد.

استقبال سعید جلیلی از رمان «دختر موشرابی»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روایت این دیدار را محمد حسین‌زاده نویسنده کتاب در صقحه مجازی‌اش این طور شرح داده است:

«امروز وحید آقای جلیلی تماس گرفت و بعد احوالپرسی گفت یکی از خوانندگان کتاب «دختر موشرابی» می‌خواهد با شما صحبت کند. انتظار صحبت با هر فردی را داشتم جز دکترسعید جلیلی. کتاب را خوانده بودند و با تماس‌شان مرا شرمنده کردند. صحبت‌های سعید آقا برایم امروز کلی انگیزه و انرژی شد. هم کتاب را مورد لطف قرار دادند و هم از کارهای قبلی پرسیدند و وقتی گفتم کار اولم بوده است، تشویقم کردند به ادامه مسیر.

نقد سیاست خارجه ۲۰۰ ساله اخیر کشور یکی از محورهای رمان «دختر موشرابی» است و استقبال یک دیپلمات انقلابی و مدافع حقوق ایران در مجامع بین‌المللی امیدم را مضاعف کرده است که ان‌شاءلله «دختر موشرابی» به هدفش یعنی رساندن پیام عزت و غیرت ایرانی خواهد رسید. لطف دکتر جلیلی اما درسی دیگر هم برایم داشت؛ تواضع و فروتنی ایشان که با یک تماس چند دقیقه‌ای با یک نویسنده تازه‌کار چقدر انگیزه برایم ایجاد کردند. این‌که گاه یک تماس و احوالپرسی چقدر می‌تواند انگیزه‌ها را زنده کند و دل‌ها را امیدوار.»

«دختر موشرابی» داستان در داستان است. داستان اول در خرداد ۹۶ می‌گذرد و داستان دوم، روایتی است دو قرنی از تاریخ معاصر ایران که از ترکمنچای شروع می‌شود و تا اواخر قرن چهاردهم خورشیدی ادامه پیدا می‌کند.

«دختر موشرابی» به قلم محمد حسین‌زاده و در ۲۲۸ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط نشر کتابستان معرفت در قم چاپ و منتشر شده است.