تسنیم/ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌در بازدید از یگان‌های نظامی مستقر در مرز دوغارون تاکید کرد: اتفاقات اخیر در کشور افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی برای کشور ما ندارد.

موضع فرمانده کل ارتش درباره اتفاقات افغانستان و امنیت مرزها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در این سفر از تجهیزات نظامی، خودرویی، امدادی و الکترونیکی یگان‌های ارتش در تیپ 277 متحرک شهید تولایی در دوغارون از نزدیک بازدید کرد.
همچنین سرلشکر موسوی در این سفر آخرین وضعیت تحرکات و اتفاقات چند روز گذشته در کشور افغانستان و مرز ایران را بررسی کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید گفت: نیرو‌های مسلح کشورمان در بهترین حالت آمادگی قرار دارند و سال‌ها خود را برای بالاترین تهدید آماده کرده و اتفاقات اخیر در کشور افغانستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما ندارد.

سرلشکر موسوی افزود: برخی از مسائلی که در اطراف کشورمان اتفاق می‌افتند؛ موضوعات چندان مهمی نیستند که حل آن‌ها از عهده نیرو‌های مسلح خارج باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت کنترل و پایش مرز با سال‌های پیش متفاوت است و هر سال ارتقا می‌یابد.

سرلشکر موسوی بیان کرد: بیش از 90 درصد مرز‌ها با انواع سامانه‌های الکترونیکی، حسگرها، دوربین‌ها و پهپاد‌ها رصد می‌شوند و بر روی اطلاعات دریافتی تحلیل و تصمیم گیری می‌شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در هر کجا که ارتش و نیرو‌های مسلح هستند، مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی با استفاده از سامانه‌های به روز کنترل می‌شوند.