ایرنا/ سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که در جریان عملیات اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء واقع در جنوب این کشور، ۳۵۰ نیروی تکفیری و تروریستی به هلاکت رسیدند.

۳۵۰ نیروی تروریستی در استان البیضاء کشته شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تارنمای المسیره یمن، یحیی سریع گفت: در جریان عملیات روز سه شنبه نیروهای یمنی در استان البیضاء ۳۵۰ تن از نیروهای تکفیری و مزدور کشته و ۵۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

وی افزود: در عملیات نصرالمبین، مناطق مختلف استان البیضاء پس گرفته شد و همچنین مناطق «الصومعه» و «الزاهر» به مساحت ۱۰۰ کیلومتر آزاد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: ۱۷ عملیات شناسایی مواضع دشمن انجام گرفت و نیروهای ارتش یمن توانستند محل تمرکز عناصر تکفیری را هدف قرار دهند و ۲۹ خودروی زرهی و تجهیزات نظامی مزدوران در این عملیات نابود شد.

سریع گفت: یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن نیز ۶۶ عملیات انجام دادند و در ۹ مورد نیز از موشک‌های «بدر» و «سعیر» استفاده شد.

وی با قدردانی از مردم استان البیضاء یمن گفت: گروه‌های تکفیری سعی کردند به برخی از مناطق استان بیضاء برسند. ائتلاف متجاوز، تکفیری‌ها را به سلاح مجهز کرد و از آن‌ها پشتیبانی کرد تا ورود ده‌ها تن از تکفیری‌های خارجی را به مناطق مورد نظر تسهیل کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: تسلیحاتی که در عملیات‌  ارتش، کمیته‌های مردمی و دستگاه‌های امنیتی علیه تکفیری‌ها کشف شد، میزان حمایت ائتلاف سعودی از داعش و القاعده را نشان می‌دهد.

سریع همچنین گفت: جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز برای حمایت از گروه‌های تکفیری در جریان این عملیات، بیش از ۱۶۱ بار حمله کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفـت: حمایت های نظامی، رسانه ای و مالی از گروه های تکفیری طی عملیات اخیر نشان می دهد که این گروه ها تنها ابزاری در دست بیگانگان علیه کشور ما هستند و برای مردم عزیز ما ارتباط عناصر تکفیری از جمله داعش و القاعده با پروژه آمریکایی در چهارچوب ائتلاف متجاوز ثابت شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود، عملیات نصر المبین در پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشورهای متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها هفتاد و دو ساعت بطول انجامید.