ایسنا/ رییس جمهور منتخب با بیان اینکه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، گفت: دولت اختصاص اعتبارات و بودجه برای واکسیناسیون عمومی را در اولویت قرار می دهد.

واکسیناسیون عمومی کرونا الویت دولت رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشستی با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن و واکسیناسیون کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت که فداکارانه در میدان مبارزه با بیماری کرونا وارد عمل شده اند، اظهارداشت: ورود متخصصان داخلی به عرصه تولید واکسن کرونا که قابل رقابت با انواع واکسن خارجی باشد، باعث افتخار است. 
وی خاطرنشان کرد: امروز با همت متخصصان کشورمان، دانش تولید واکسن کرونا بومی شده و باید گسترش یابد و دولت هم خود را موظف می داند در این زمینه حمایت های لازم و واقعی را انجام دهد.
دکتر رییسی حمایت عملی از شرکت ها و تولید کنندگان واکسن کرونا را مورد تاکید  قرار داد و گفت: نوع حمایت ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوزهای لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می دهد.
رییس جمهور منتخب با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، گفت: بی تردید آنچه تاکنون در زمینه واکسیناسیون انجام شده لازم بوده اما قطعا کافی نیست و اعداد و ارقام موجود نباید ما را قانع کند.
رییسی خاطرنشان کرد: ملاک و محور اصلی، تولید داخلی واکسن و  حمایت از تلاش متخصصان ایرانی در این زمینه است که باید به دقت و سرعت، مشکلات و موانع موجود در این مسیر برطرف شود. البته درکنار تولید داخل باید خرید واکسن خارجی معتبر هم با سرعت پیگیری شود.
رییس جمهور منتخب در ادامه  با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی و تاثیر آن بر زندگی روزمره، معیشت و اقتصاد، گفت: آرامش خاطر و مصونیت بخشی مردم برای ورود به فصل پاییز و زمستان اهمیت ویژه ای دارد لذا باید با استفاده از تمام ظرفیت ها زمان واکسیناسیون عمومی را کاهش دهیم.
رییس جمهور منتخب همچنین با تاکید بر تاثیرات واکسن کرونا از لحاظ روحی و روانی و نیز کاهش تلفات انسانی، اظهارداشت: باید مبنای کار را بر هر چه کمتر شدن تلفات هموطنانمان بر اثر ابتلای به کرونا قرار دهیم و در این راستا حتی جان یک نفر هم اهمیت دارد زیرا خانواده های بسیاری عزادار می شوند.
وی در ادامه با طرح این سوال که آیا آنچه تاکنون انجام شده نهایت استفاده از ظرفیت کشور در راستای واکسیناسیون است، تصریح کرد: به نظر بنده اینطور نیست و ظرفیت های زیادی در عرصه تولید و واردات وجود دارد که باید فعال شود و در این زمینه اختصاص بودجه و انجام حمایت لازم از طرف دولت، دارای اولویت است. 
رییس جمهور منتخب با بیان اینکه باید نسبت به واکسن تولید داخل، تشویق و حمایت های لازم، ملاک عمل قرار بگیرد، گفت: ضروری است مشوق های ویژه ای برای تولیدکنندگان داخلی واکسن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر باید بتوانیم تا قبل از رسیدن فصل سرما کار جدی و متفاوتی انجام دهیم.
رییسی در پایان استفاده از نیروهای مردمی، بسیج و جمعیت هلال احمر را در واکسیناسیون عمومی مورد تاکید قرار داد.