ایسنا/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی دولتی را تحویل می‌گیرد که دارای مشکلات فراوان است و نباید قید زمان برای حل آن مشکلات قائل شد، ولی از فردای شروع به کار دولت دیگر نباید شاهد فساد باشیم چون خودشان این را گفتند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین چالش‌های صد روز نخست دولت سیزدهم چیست، اظهار کرد: اگر بخواهیم قید زمان برای دولت سیزدهم قرار دهیم و از صد روز سخن بگوییم، باید منتظر معجزه باشیم! در صد روز شرایط فعلی را چقدر می‌توان تغییر داد؟ آیا می‌توان تورم را در این مدت کاهش داد؟ آیا می‌توان گرانی را سامان بخشید؟

وی یادآور شد: آقای رئیسی دولتی را تحویل می‌گیرد که دارای مشکلات فراوان است و نباید قید زمان برای حل آن مشکلات قائل شد. البته از فردای شروع به کار دولت دیگر نباید شاهد فساد باشیم چون خودشان این را گفتند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در صد روز توقع داریم که هیچ اتفاق ویژه‌ای در امر بروز فساد نیفتد. تا اعضای دولت انتخاب شوند و تا وزیر کشور بیاید و معاونان خود را مشخص کند، زمانی بیش از صد روز را نیازمند خواهیم بود تا بتوان به سمت حل مشکلات حرکت کرد.

حقیقت‌پور ادامه داد: ما منتظریم که دولت آقای رئیسی بیاید و یک حمله ساختاری و همه‌جانبه نسبت به فساد انجام دهد و ساختارهای معیوب و آسیب‌زای کنونی را کنار بزند. این یکی از مهمترین اقداماتی است که انجام آن از دولت سیزدهم انتظار می‌رود.

وی با اشاره به مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم یادآور شد: چالش‌های اقتصادی و وضعیت معیشت مردم و گرانی کالاها از مهمترین چالش‌های دولت سیزدهم است. حتماً آقای رئیسی و دولت وی باید اوضاع بورس و بانک و گرانی و تورم را سروسامان دهند و ارزش واقعی پول ملی ما را سر جای خود بیاورند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از مهترین مشکلات دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: امری که ما کمتر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم کارآمدی است. امیدوارم در دولت سیزدهم شاهد آن نباشیم. اینکه وزیر نیروی دولت پیش‌بینی تامین برق کشور را در ماه‌های گرم سال نکند و در تابستان شاهد قطعی باشیم از ناکارآمدی است. اینکه سه وزیر دولت نتوانند باهم مشکل تخم‌مرغ در کشور را حل کنند از ناکارآمدی است. دولت سیزدهم باید برای این مشکلات و رفع ناکارآمدی اقدام کند.