احمد کریمی اصفهانی گفت: تمام دولت‌های بعد از جنگ مردمی نبودند و حال مردم را درک نمی‌کردند و امیدواریم دولت سیزدهم برخلاف این روند عمل کند.

رئیسی کدام کار روحانی را انجام ندهد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مردمی بودن صفتی است که دولت حسن روحانی در هشت سال اخیر دارا نبود. روحانی همواره سعی می‌کرد کشور را از راه دور اداره کند و هیچ‌وقت تمایل نداشت خودش در میانه میدان باشد و با مردم رخ به رخ مواجه شود تا بتواند دردهای واقعی آنها را دریابد. حالا بعد از گذشت این هشت سال مردم میان خود و دولت چنان فاصله‌ای می‌بینند که گویی دولت نمایندگی آنها را بر عهده ندارد و نماینده اهداف، امیال و منافع خودش است.

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره نسبت دولت و مردم به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به هر میزان که دولت به مردم برگردد، توفیقاتش بیشتر می‌شود. اصلا یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی توجه امام به مردم بود. همان زمان عده‌ای ایراد می‌گرفتند که چرا باید این میزان وقت برای مردم گذاشته شود اما امام همه انقلاب را با مردم می‌دانست. به یاد داریم که در آن مقطع نهضت آزادی این ایراد را می‌گرفت اما امام دقیقا برخلاف تفکر آنها مدام با مردم دیدار داشت و معتقد بود که مردم ضامن انقلاب هستند. در هشت‌سال دفاع مقدس در شرایطی که ایران از نظر دفاعی ضعیف بود این مردم بودند که کشور و انقلاب را حفظ کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به تصرف بیگانگان درآید».

او ادامه داد: «در دولت‌های گذشته شاهد بودیم که مردم در نگاه دولتمردان جایگاهی نداشتند؛ خاصه در دولت آقای روحانی که عملا مردم از دایره تصمیم‌گیری کنار گذاشته شدند و دولت خود را جدای از مردم فرض می‌کرد و هیچ مسئولیتی احساس نمی‌کرد که باید به مردم پاسخ دهند».

این فعال سیاسی درباره ضرورت‌های دولت رئیسی بیان کرد: «آقای رئیسی گفت که خانه‌های مردم ستادهای انتخاباتی‌ام خواهند بود و بعد از پیروزی‌اش در انتخابات هم بیان کرد که فقط رئیس‌جمهور کسانی که به من رأی دادند نیستم بلکه رئیس‌جمهوری کسانی که به نامزدهای دیگر و حتی کسانی که کلا رأی نداده‌اند هم هستم. این سخن باید در عمل هم اجرا شود. تا اینجای کار آقای رئیسی می‌خواهد در کنار مردم باشد و با صداقت با مردم مواجه شود و مشکلات را حل کند اما این نگاه باید در طول چهار سال آینده جاری باشد».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «علاوه بر همه مسائلی که گفتم فقط کافی نیست که رئیس‌جمهور مردمی باشد و باید همه افراد دولت مردمی باشند. آقای رئیسی باید افرادی را به عنوان اعضای کابینه تعیین کند که در میان مردم زندگی کرده باشند و حرف دل مردم را بفهمند. متأسفانه تمام دولت‌های بعد از جنگ مردمی نبودند و حال مردم را درک نمی‌کردند و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند برخلاف روندی که تا کنون دیده‌ایم عمل کند».