هزینه سفرهای خارجی و اروپایی این روزها سر به فلک می کشد و بسیاری از گردشگران از این بابت ناراحت هستند، غافل از این که ما در کشور و دیار خودمان بهترین جاذبه های گردشگری را داریم و یکی از آن ها هم جزیره زیبا و منحصر به فرد کیش است.

معرفی هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری کیش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس اگر می خواهید سفری به دلنوازی و لوکس بودن سفرهای اروپایی را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که کیش را از یاد نبرید!

اما پیش از آن که بار و بندیل سفر را بسته و به سوی این جزیره حرکت کنید، بهتر است با مهم ترین جاذبه های دیدنی و جذاب آن آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری کیش به قدری تنوع دارند و زیادند که به جرات می توان گفت هر کسی با هر سلیقه ای ، می تواند مکان مورد نظر خود را برای خوش گذرانی و تفریح پیدا کند.

پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این اماکن گردشگری آشنا کنیم.

002

پارک آبی اوشن کیش

یکی از جذاب ترین جاذبه های کیش که هر فردی را با هر سن و سالی جذب خود می کند، پارک هیجانی اوشن است.

تم پارک آبی اوشن جزء اولین پارک های رو بازی است که در ایران افتتاح شد و از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد.

طراحی این پارک هیجان انگیز از روی داستانی به نام "راز قلعه خورشید" ساخته شده است. و این داستان هم از این قرار است که چند دزد دریایی با توجه به دستور نا خدای کشتی شان، یعنی "سایان" به جزیره ای حمله کنند و یک شئ با ارزش را غارت کنند.

این شئ "قرص خورشید" نام دارد و هر کسی که آن را در دست داشته باشد، قدرت حکمرانی بر دریاها را به دست می گیرد.

در همین راستا باید قلعه خورشید، که در همین جزیره قرار دارد را پیدا کرده و به دنبال قرص خورشید بگردند.

پیشنهاد می کنیم که اگر به صورت خانوادگی سفر کرده اید، حتما به همراه فرزندان خود به این پارک بروید تا خاطراتی به یاد ماندنی برای عزیزان تان رقم بزنید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این پارک آبی می توانید به وب سایت رسمی این پارک در این لینک مراجعه کنید.

از جمله امکانات تفریحی پارک آبی اوشن کیش می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

003

  • راید راشین ریور

راید راشین شبیه سازی شده از یک رودخانه آرام است که می توانید با تیوب به داخل آن رفته و ساعت ها سرگرم شوید.

  • راید گرداب

همانطور که از نام این قسمت پیداست، این بخش دارای یک سرسره طولانی و پیچ در پیچ است که با سرعت در آن حرکت می کنید و در نهایت به درون استخری عمیق پرتاب می شوید.

  • راید چالاب

این راید برای بخش کودکان دلبندتان طراحی شده که در آن یک استخر کم عمق و چند سرسره کم خطر وجود دارد.

 

  • راید مارپیچ

این راید هیجان انگیز دو سرسره بسیار پر پیچ و خم و مرتفع دارد که حدود 115 متر طول دارند.

  • راید دینکل
  • راید آناکوندا
  • راید موجاب
  • راید پیچالوپ
  • راید برکو

004

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کیش، شهری 2500 ساله است که با نام کاریز شهرت دارد. اگر به سفر در تاریخ و ماجراجویی علاقه داشته باشید، پس بازدید از این شهر زیرزمینی شما را بی نهایت سر ذوق خواهد آورد.

در جای جای این شهر کوچک هنر دست معماران ماهر ایرانی پیداست. بر خلاف هوای شرجی و گرم کیش، کاریز همانند تکه ای از بهشت است.

این کاریز در 16 متری عمق زمان قرار گرفته و هوای خنک و جریان آب شیرین و مرجان هایی که سقف ها را پوشش داده اند و فسیل هایی که در گوشه به گوشه آن یافت می شود، شما را تا ساعت ها سرگرم خواهد کرد.

005

کاریز به معنای "قنات آب" می باشد و در گذشته کاریز کیش آب آشامیدنی مردم منطقه را تامین می کرده است. این مجموعه بیش از 1000 متر مربع می باشد و در آن چندین رستوران سنتی وغرفه های صنایع دستی وجود دارد.

جذاب ترین قسمت این کاریز، سقف های مرجانی آن است. در گذشته این مکان بستر دریا بوده و به همین خاطر اثراتی از مرجان ها و فسیل آبزیان آن را پوشش داده است.

 

کشتی یونان کیش

از دیگر مکان های معروف گردشگری کیش، می توانیم به کشتی یونانی اشاره کنیم. کشتی که سالیان سال است در گوشه ای از دریا جا خوش کرده و راز و رمزهای بسیاری در آن نهفته است.

داستان این کشتی ( به نقل از ویکی پدیا)  پر عظمت از آنجایی شروع شد که در یکی از روزهای گرم مرداد ماه سال 1345به گل نشست. جالب است بدانید زمانی که کشتی یونانی غرق شد، هیچ خدمه یا مسافری بر آن سوار نبود و هنوز هم با گذشت سالیان سال کسی دلیل قطعی برای این اتفاق پیدا نکرده است!

اما چندین روایت جالب و عجیب وجود دارد که برخی از جذاب ترین های شان را برای تان تعریف می کنیم. مثلا یکی از داستان های کشتی غرق شده است که ناخدا عاشق دختری از دیار روستای باغو شده و به خاطر این دختر کشتی را در نزدیکی روستا غرق کرده است. عده ای دیگر هم می گویند که ناخدا هوشیاری عقلانی نداشته!

006

هر سالی که می گذرد این کشتی بیشتر فرسوده می شود. در سال های اخیر هم تلاش های بسیاری برای بیرون آوردن آن از دریا کرده اند، اما چون این تلاش ها پر هزینه بود، مسئولین پرونده آن را بسته و به قولی بی خیال ماجرا شدند.

مشخص نیست که این کشتی تا چه زمانی بر روی آب بماند و گردشگران بتوانند از آن دیدن کنند اما پیشنهاد می کنیم که تا زمان هست و کشتی وجود دارد، از آن دیدن کنید.

007

دلفیناریوم کیش

بد نیست حالا که بهترین جاذبه های کیش را به شما عزیزان معرفی کردیم سری هم به بزرگترین و اولین دلفیناریوم کیش بزنید.

این پارک تفریحی یکی از بزرگترین پارک های نمایشی در کل خاورمیانه است و همانطور که از نامش پیداست محلی برای زندگی یکی از باهوش ترین و با مزه ترین جانوران دنیا، یعنی دلفین ها می باشد.

این پارک نمایش ها و تفریحات مهیجی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد که مهم ترینش نمایش و بازی با دلفین هاست. اگر با تورهای کیش به این جزیره سفر کنید، بازدید از پارک دلفین جزء اصلی ترین برنامه های هر تور کیش می باشد. اما اگر خودتان به صورت خانوادگی یا انفرادی سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما از این مکان دیدن فرمایید. در صورتی که با تورها و آژانس های مسافرتی به کیش سفر کنید، سفر مقرون به صرفه تری را خواهید داشت و در کل ، قیمت تورهای کیش معمولا ارزان تر از سفر شخصی می باشند.

008

مساحت دلفیناریوم حدود 100 هکتار می باشد و علاوه بر استخر دلفین ها، یک باغ پرندگان بزرگ هم در آن وجود دارد. در این قسمت بیش از 60 گونه مختلف پرنده زندگی می کنند. پرندگانی همچون طوطی، شتر مرغ و پلیکان.  اگر به گیاهان هم علاقه داشته باشید، بد نیست که سری هم به گلخانه های زیبای این مجموعه بزنید که در حال حاضر بیش از 100 نوع گل در آن وجود دارد.

 

جدای از این ها دلفیناریوم کیش زیستگاه 21 گونه پستاندار مختلف از جمله گراز دریایی ،شیر دریایی و پنگوئن هم می باشد. در قسمت نمایشی بازی دلفین ها هم می توانید با اجازه و هماهنگی قبلی با مربیان این موجودات دوست داشتنی آن ها را لمس کنید و به آنها غذا بدهید.

تنوع زیست محیلی این پارک بزرگ بسیار زیاد است و تا کنون بیش از هزاران درخت نخل در آن کاشته شده. تمامی حیوانات این مجموعه زیر نظر خبره ترین مربیان برتر در سطح جهان آموزش دیده شده اند و هیچگونه خطری برای شما نخواهند داشت.