عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعتراضات طبیعی و منطقی مردم خوزستان را حق آنها می‌دانم که باید پاسخ داده شوند و طبیعتا باید مراقبت کرد که ضد انقلاب از این شرایط سوء استفاده نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

از ضد انقلاب جز این انتظار نمی‌رود

- جریان ضد انقلاب همیشه سعی می‌کند از هر موضوعی در کشور به نفع خود بهره‌برداری کند.

- از ضد انقلاب جز این انتظار نمی‌رود اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم خوزستان مردمی شریف، متدین و انقلابی بودند و هستند و در مقاطع حساس تاریخ انقلاب به خصوص دوران دفاع مقدس امتحان خود را پس دادند.

مردم خوزستان سزاوار خدمت بیشتر و زندگی بهتری هستند

- انصافاً مردم خوزستان با موقعیت و امکانات بالقوه و طبیعی که این استان دارد و خدا به آنها داده است، سزاوار خدمت بیشتر و زندگی بهتری هستند.

- گرچه بعد از انقلاب تلاش‌هایی صورت گرفته و در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری‌هایی وجود داشته است اما مطمئناً استحقاق مردم خوزستان خیلی بیشتر از چیزی است که تا به حال صورت گرفته است.

- به عقیده من شاید در گذشته نسبت به برخی از امور کم توجهی شده یا پیش‌بینی لازم صورت نگرفته است. 

نباید به کارهای مقطعی و مُسَکن‌گونه اکتفا کنیم

- امیدوار هستم به طور جد و با تلاش همه دستگاه‌های ذیربط و همراهی و مشارکت خود مردم خوزستان هر چه زودتر شاهد رفع کاستی‌های این استان به صورت زیربنایی باشیم.

- البته شرایط ویژه و دشواری که پیش آمده مانند کرونا و از طرف دیگر خشکسالی و کم بارشی مزید بر علت شده است اما نباید ما را به اینکه صرفاً به کارهای مقطعی و مُسَکن گونه اکتفا کنیم قانع کند.

شاهد فرصت سوزی‌هایی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستیم

- باید تدبیر دیگری اندیشید و متأسفانه همین حالا شاهد فرصت سوزی‌هایی برای ایجاد تعامل با دنیا و عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستیم.

- مرتب فرصت‌ها از دست می‌رود و انتظار به حق مردم پاسخ داده نمی‌شود و این مایه تأسف است.

اعتراضات طبیعی و منطقی مردم خوزستان حق آن‌هاست

- اعتراضات طبیعی و منطقی مردم خوزستان را حق آنها می‌دانم زیرا انتظارات به جایی است که باید پاسخ داده شود و طبیعتاً باید مراقبت کرد که ضد انقلاب از این شرایط سوءاستفاده نکند؛ به ویژه برخی از کشورهای مزدور منطقه که همیشه از پشت خنجر زدند و در دوران دفاع مقدس برای ویران کردن استان خوزستان دستشان با صدام در یک کاسه بود.

- مردم خوزستان فهیم و فکور هستند و مطالبات و خواسته‌های به حق خود را پیگیری خواهند کرد و هرگز به ضد انقلاب اجازه سوءاستفاده نخواهند داد.