روزنامه آمریکایی مدعی شده جدیدترین خواسته ایران از آمریکا این است که ایالات متحده با بندی موافقت کند که خروج واشنگتن از توافق را منوط به موافقت سازمان ملل می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی با عنوان «تازه‌ترین درخواست هسته‌ای ایران» مدعی شد که جدیدترین خواسته تهران از آمریکا این است که ایالات متحده با بندی موافقت کند که خروج واشنگتن از توافق را منوط به موافقت سازمان ملل می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، وال استریت ژورنال نوشته درحالی که ایالات متحده تاکنون با لغو شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور به‌منظور احیای برجام، تمایل نشان داده است، اما مذاکره‌کنندگان ایرانی، همچنان خواستار امتیازات فراتری هستند؛ درخواستی که به نوشته وال استریت ژورنال با قانون اساسی ایالات متحده مغایر است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که تهران با گنجاندن یک بند، خواستار این شد که خروج احتمالی دوباره ایالات متحده از برجام مشروط به تایید سازمان ملل باشد.

به گفته وال استریت ژورنال، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مانند باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق، این قرارداد را به رای نخواهد گذاشت چراکه تقریبا مطمئن است احتمال رای آوردن آن از سوی اکثریت سنا (دو سوم آرا) غیرممکن است.

همچنین به نوشته این روزنامه درخواست ایران به‌معنای اعطای قدرت به سازمان ملل متحد برای سلطه بر سیاست خارجی آمریکاست، مساله‌ای که با سوگند ریاست‌جمهوری ایالات متحده مغایرت دارد.

این روزنامه اضافه کرده است با توجه به اینکه پس از وقفه یک ماهه مذاکرات و درحالی که انتظار می‌رود گفتگو‌ها پس از تشکیل دولت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری جدید ایران دنبال شود، تهران به‌دنبال دستیابی به امتیاز‌های بیشتری است.

این روزنامه مدعی شده در حالی که دولت بایدن، به ادامه گفتگو‌ها با تهران اشتیاق دارد، ایران از بازدید بازرسان بین‌المللی ممانعت کرده، سانتریفیوژ‌های پیشرفته راه‌انداری و اورانیوم غنی‌شده اندوخته می‌کند.