پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سپاه پاسداران یکی از ارگان‌هایی است که متقاضیان زیادی جهت استخدام دارد. "استخدام سپاه" دارای نکات و شرایط مهمی است که دانستن آنها به کارجویان کمک می‌کند تا فرصت بهتری برای استخدام داشته باشند. سوالاتی چون "شرط معدل برای استخدام در سپاه" شرایط اختصاصی چون سن، تحصیلات و ... از جمله مواردی است که دانستن آنها کمک کننده است.

01

شرایط استخدام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

شرایط استخدام در سپاه بیشتر به صورت گزینشی است، به این معنا که آزمون ورودی برای علاقمندان به استخدام در این ارگان برگزار نمی شود. معمولا از افراد دارای صلاحیت برای استخدام در سپاه و احراز یکی از عناوین شغلی از جمله شغل نظامی، کارمندی و یا مشترک برای اشتغال در سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

اگر شرایط عمومی استخدام در سپاه را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که داشتن شرایط تحصیلی یا تخصصی مورد نیاز یکی از شرایطی است که به آن پرداخته شده است. به این معنا که هر زمان برای گزینش افراد مورد نیاز، در تخصص هایی که نیاز این ارگان است اقدام می‌شود.

برای استخدام در سپاه پاسداران شرایطی با  عنوان شرط معدل وجود ندارد، اما استخدام در رده‌های مختلف شغلی منوط به تایید صلاحیت متقاضی توسط هیأت مرکزی گزینش است.

معمولا واجدین شرایط استخدام سپاه برای شرکت در دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند. بعد از طی دوره آموزشی این هیأت مرکزی گزینش است که از میان واجدین شرایط نیروهای اصلی را گزینش  می‌کند.

02

مراکز آموزشی سپاه پاسداران

مراکز آموزشی سپاه پاسداران که داوطلبین احراز شرایط عمومی باید در آن شرکت کنند شامل موارد زیر است:

- دبیرستان‌ها و هنرستان‌های سپاه

- آموزشگاه نظامی

- دانشکده علوم و فنون نیروها از لحاظ علمی به دانشگاه امام حسین (ع) وابسته بوده و توسط نیروها اداره می‌شود.

- دانشکده عقیدتی – سیاسی و سایر مراکز آموزش رسته‌ای عقیدتی – سیاسی سپاه زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اداره‌ می‌شود.

دوره آموزش عمومی پاسداری

دوره عمومی پاسداری برای پرسنل کادر ثابت نظامی با مدرک تحصیلی پایان دوره راهنمایی، شش ماه در آموزشگاه نظامی است. دوره عمومی آموزش عمومی پاسداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر به مدت سه سال در دانشگاه امام حسین (ع) تشکیل می شود. این دوره برای پرسنلی که دارای مدرک دیپلم استخدام می شوند در طول دوره‌های علوم پایه یا دانشکده علوم و فنون نیروها برگزار می شود. با این حال هیچ شرط معدلی برای استفاده از این دوره‌های آموزشی در سال‌های گذشته ذکر نشده است.

زمان استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

زمان استخدام سپاه پاسداران هر سال به مدت محدود از سوی سپاه پاسداران اعلام می شود. اخبار استخدامی این سازمان عموما در جراید کثیرالانتشار و سایت های استخدامی منتشر می شود و استخدام افراد با مدارک تحصیلی دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای سمت های مختلف شغلی، کادر اداری، افسری، هم رزم و … انجام می‌گیرد.

نحوه استخدام در سپاه پاسداران

جذب نیروی انسانی در سپاه پاسداران از طریق سیستم عضویاب انجام می شود. داوطلبان به این منظور باید پایگاه سپاه در منطقه سکونت خود مراجعه کنند تا شرایط و صلاحیتشان توسط عضویاب تایید شود. داوطلبان پس از تایید صلاحیت و جذب در سپاه، موظف به گذراندن دوره تربیت پاسداری در دانشکده افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) هستند. به این ترتیب باید گفت که استخدام شدن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیچ آزمون استخدامی یا موارد مشابهی وابستگی ندارد.

شرایط استخدام سپاه برای بانوان

برای بانوان علاقمند به اشتغال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شرایط استخدام مهیا است، اما شرایط استخدام با دیپلم در سپاه برای زنان با مردان متفاوت است و استخدام آن‌ها به شرایط همسران و محل خدمت آنان بستگی دارد البته شرایط عمومی استخدام زنان با مردان برای استخدام در سپاه یکسان است. بانوانی که دارای مدرک دیپلم و یا بالاتر از دیپلم هستند، با داشتن شرایط استخدام، می توانند نسبت به استخدام سپاه پاسداران اقدام نمایند. این شرایط شامل موارد زیر خواهد بود:

- حداقل قد 160 سانتی متر

- تحقیقات محلی که توسط سپاه در مورد متقاضی انجام می‌شود.

استخدام و گزینش در سپاه

شرایط آگهی استخدامی سپاه بر اساس موقعیت شغلی متفاوت است. برای ورود به سپاه علاوه بر شرایط عمومی که بالاتر ذکر شد باید تابعیت جمهوری اسلامی شخص متقاضی نیز تایید شود. در صورتی که داوطلب از پرسنل بسیج ویژه باشد یا پیمانی شامل حداکثر سن نخواهد بود  و اگر محصل باشد از حداقل سن مستثنی خواهد بود.  برای استخدامی سپاه در شرایط مساوی اولویت ایثارگران و خانواده‌های درجه یک وجود دارد. برای استخدام سپاه یک نهاد هیات مرکزی گزینش وجود دارد که کار ارزیابی و تایید صلاحیت را انجام خواهد داد.

سایت استخدامی جاب یابی یک منبع مطمئن برای دسترسی به آگهی‌های استخدامی

آگهی های استخدام در مشاغل دولتی چون بانک‌ها، وزارتخانه‌ها، استخدام در نهادهای نظامی مثل استخدام سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از جمله آگهی هایی است که به محض انتشار توسط این ارگانها، در جاب یابی به نمایش در می‌آید.

در صورتی که کارجو هستید و به دنبال دسترسی به منابع جامع آگهی‌های استخدامی هستید با ثبت نام در سایت جاب یابی می توانید به جدیدترین آگهی‌های استخدامی دولتی و خصوصی روز دسترسی داشته باشید. برای کارجویان تهرانی که به دنبال "کاریابی در تهران" برای یافتن شغل مورد نظر خود هستند، عضویت در جاب یابی به عنوان یک کاریابی آنلاین می تواند فرصت اشتغال در مشاغل دلخواه را فراهم کند.