ایسنا/البرز امام جمعه کرج گفت: دولت جدید الحمدالله به آمریکا اعتماد ندارد و این بی اعتمادی مورد حمایت جدی مردم است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه هشتم مردادماه کرج با بیان اینکه این روز مبارک را روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامیدند اظهار کرد: بحث راجع به خانواده بسیار مهم است و اخیراً هم که می بینید چگونه مورد هجمه بیگانگان است. خانواده از بدو خلقت تا امروز مورد توجه همه ادیان الهی به خصوص اسلام بوده است. هر حرکتی که در جامعه انجام می‌شود چه مثبت و چه منفی ریشه  اش را باید در خانواده پیدا کرد. پس تشکیل خانواده به عنوان مهمترین و اولین مرکز تربیت انسان بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه انسان در خانواده رشد علمی، اخلاقی و معنوی پیدا کرده و به نسل دیگر منتقل می کند افزود : انسان های بافضیلت، شجاع، ایثارگر، مهربان، اهل مواسات، خلاق و مفید به حال خود و جامعه در خانواده رشد پیدا کرده اند، به تعبیر قرآن کریم، خداوند خانواده را محل رحمت و رافت قرار داده است. و در نقطه مقابل هم همینطور، اگر خانواده مضطرب شد و نا امن شد و میل به بدی و انحراف پیدا کرد جامعه از بین می رود و تباه می شود. اولین مرکز تعلیم و آموزش دادن و آگاه کردن و همچنین تربیت یعنی به فعلیت رساندن استعدادهای درونی افراد، خانواده است. که اگر مسیر غلط برود شخصیت افراد از بین می رود.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به نمونه  های فراوان انحطاط اجتماعی که ریشه  اش انحطاط خانواده است را در دنیا می بینید تصریح کرد: برای مردان و زنان و فرزندان دستورالعمل هائی برخلاف فطرت و امیال معتدل خدادادی ترسیم کردند و جوامع را از بین بردند و می برند. در حالی  که اسلام برای هر کدام از ارکان خانواده اهمیت قائل است و هر کدام نقش مهمی بر عهده دارند. پدر و مادر و فرزندان همه نقش دارند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه علاج کار در حل مسائل فرهنگی اجتماعی، برگشتن به اجرای دستورات خانوادگی و اجتماعی اسلام است اظهار کرد: برای استقرار خانواده، استحکام خانواده و امثال اینها باید دقت داشت، از مسئله فضای مجازی که در تخریب شخصیت و کیان خانواده موثر است نباید غافل بود. خداوند به همه ما توفیق دهد بتوانیم از این امانت که خداوند به ما سپرده است خوب حفاظت کنیم.

تاریخ مشروطه پر از عبرت و درس برای امروز ماست

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ۱۱ مرداد سالگشت شهادت شیخ فضل الله نوری مجتهد انقلابی تهران است که در سال ۱۲۸۸ واقع شد. و ۱۴ مرداد سال ۱۲۸۵ هم فرمان مشروطیت بود افزود :مطالعه تاریخ مشروطه که پر از عبرت و درس است برای امروز ما را توصیه می کنم. شاید در ذهن شما ابتدائاً غیر قابل قبول باشد که مردم تهران آمدند در میدان سپه جمع شدند تا اعدام کسی  که به اذعان علماء وقت، عالم تراز اول و مجتهد درجه یک تهران بود و بعلاوه سالیان طولانی علیه استکبار و استعمار مبارزه کرده بود و سختی کشیده بود و تلاش کرده بود تا کشور در زمینه  های مختلف پیشرفت داشته باشد را به جرم حمایت از دیکتاتوری و ممانعت از پیشرفت کشور، ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه مهمترین ایراد شیخ این بود که در مقابل انحراف یک تنه ایستاده بود و کسی از علماء او را همراهی نکرد و مردم هم سکوت کردند تصریح کرد : در نتیجه دست های پنهان و آشکار جرأت پیدا کردند تا اقدامات بعدی برای سرکوب و خانه  نشینی علماء و مردم را داشته باشند و استبداد را نهادینه کنند. ۵۰ سال دیدید چه استبدادی بر کشور حاکم شد. با جنگ روایت ها و القاء مطالب خلاف واقع و سکوت کسانی که باید حرف می زدند شیخ بر دار شد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر توجه نکنیم و عبرت نگیریم این قصه ها تکرار می شودتصریح کرد: شنیدید که عالم و مجتهدی وارسته و منزه را که تمام عمر خود را در دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی سپری کرد و در دفاع از آرمان های انقلاب و اصل ولایت فقیه ملامت ملامت کنندگان در او اثر نکرد را چگونه بعد از وفاتش ناجوانمردانه مورد هجمه قرار دادند و متاسفانه عده  زیادی که باید سخن می گفتند سکوت کردند البته جایگاه مرحوم علامه مصباح با این سخنان تنزل پیدا نمی کند اما سکوت و دفاع از حق نکردن قطعاً تبعاتی دارد. خدای تعالی ارواح طیبه شهدا عموماً و شیخ شهید خصوصاً و مرحوم علامه مصباح و شهید دکتر آیت که این روزها سالگرد اوست را بالاخص با انبیاء و اولیاء محشور بگرداند.

 دولت یازدهم و دوازدهم مایه عبرت شد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه یکی از آن مطالب عبرت آموز سخنان رهبر معظم انقلاب در بدرقه دولت بود که باید به آن دقت ویژه کرد و درس گرفت و به حواشی آن مثل دیر حاضر شدن در جلسه و امثال اینها که برای انحراف اذهان به آن پرداخته می‌شود نپرداخت افزود :بی توجهی به حرف ها و رهنمودهای دلسوزانه ولیّ جامعه تبعات جبران ناپذیر دارد. قطعاً شما توجه داشته اید من صحبت های آقا به دولت را در سال های قبل خیلی گذارا نگاه کردم دیدم این نتیجه ای که گرفتند به خاطر عمل نکردن به تذکرات جدی ایشان بوده.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره بیانان رهبر معظم انقلاب پیرامون دولت تصریح کردند: چند مورد که در دوسال قبل به عنوان آسیب فرمودند را دقت کنید: خطر بی‌توجهی مسوولان نسبت به دشمنی آمریکا و اهداف دشمن «اگر غفلت شود ناگهان متوجه می شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم» / همه مسئولان «سیاسی، اقتصادی، فرهنگی» باید توجه کنند که مطلقاً در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند و تصمیمات آنها خواسته یا ناخواسته به اجرای بسته مورد نظر بیگانگان کمک نکند. (واضح تر ازین بگویند؟)/ خطر جدی نفوذ دشمن/ لزوم اتخاذ مواضع انقلابی و صریح و بدون رودربایستی در مقابل دشمن . عبارت ایشان این است: «باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد». دیدید در این قصه ها کاملا ازین‌مبانی فاصله گرفته شد./ لزوم حفظ یکپارچگی مردم/ لزوم پرهیز از حاشیه سازی و تشتت آفرینی….

امام جمعه کرج در ادامه گفت: نتیجه عمل نکردن به این حرفها این شد که دولت یازدهم و دوازدهم بشود مایه عبرت. چقدر بد است!

 دولت جدید الحمدالله به آمریکا اعتماد ندارد و این بی اعتمادی مورد حمایت جدی مردم است

آیت الله حسینی همدانی در خاتمه با بیان اینکه امیدواریم دولت سیزدهم در مسیر منویات رهبری و منافع ملی قدم های محکمی بردارداظهار داشت : فرصت خدمتی که مردم به دولت دادند را نعمت بزرگ خدا بدانند و برای رضای خدا به مردم و انقلاب خدمت کنند و به غرب مطلقا اعتماد نکنند و خوش باوری نداشته باشند و به این نکته آقا توجه کنند وقتی آمریکا عهد کرد با تضمین و بر خلاف عمل کرد، این نوبت که تضمین هم نمی دهد. قطعا نباید اعتماد کرد. علتش این است که دفعه قبل بدون هزینه ترک کرده است. هر کس باید هزینه عملکردش را بپردازد. حالا هم نشسته اند از برای دولت جدید خط و نشان می کشند که کذا و کذا. الحمدلله دولت جدید باالصراحه اعلام کرده است که به آمریکا اعتماد ندارد و این بی اعتمادی مورد حمایت جدی مردم است.