میزان/ عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران گفت: دولت آینده مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد.

روایت نماینده مجلس از زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند تا موضوعات دیگری را به مذاکرات اضافه کنند، گفت: این رویکرد آمریکایی حتما با واکشن ایران مواجه شده و خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها با روند درستی وارد مذاکرات می‌شدند این مذاکرات می‌توانست به سرعت به نتیجه برسد، اما این خطای آن‌ها بود که مذاکرات را با مواضع خودشان طولانی کردند و در حال حاضر هم مجبورند با موضوع طبیعی تغییر دولت در ایران مواجه باشند.

وی اظهار داشت: برداشت بنده این است که دولت آتی مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد.

عمویی بیان داشت: یکی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران این بوده که آمریکا به صورت یک جانبه، غیر قانونی و خلاف قطعنامه سازمان ملل آمریکا از برجام خارج نشود و به نوعی این روند دوباره تکرار نشود، به همین جهت یکی از مطالبات ایران این بوده که طرف مقابل تضمین کند که اگر مایل به برگشت بین اعضای ۵+۱ است، در این مجموعه بماند و دوباره این اشتباه را تکرار نکند لذا آمریکایی‌ها حاضر نشدند در این زمینه یک تضمین واقعی به ایران بدهند و این یکی از چالش‌های ما در مذاکرات بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه ما اعتمادی به نیت آمریکایی‌ها نداریم اظهارداشت: ما نمی‌دانیم هدف آمریکایی از بازگشت به برجام چیست آیا می‌خواهند از ظرفیت‌های این توافق علیه ایران استفاده کنند؟ یعنی اسنپ بک را فعال کنند و یا اینکه می‌خواهند این توافق را اجرا کنند؟ بنابراین یکی از مطالبات ایران همیشه این بوده که تضمینی واقعی در این زمینه اخذ شود.