نامه نیوز/ حقیقت‌پور گفت: یعنی رفتار دولت یازدهم و دوازدهم به نحوی بوده که مردم را خسته کرده و نتوانسته مشکلات آنان را حل کند لذا ریکاوری باور مردم به کارآمدی مدیران از بزرگترین کارهایی است که آقای رئیسی باید انجام دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روحانی و همکارانش در دولت همین چند روز را مهمان پاستور بوده و آخر هفته بشود که رسما اسباب کشی خواهند کرد. میراث‌شان برای دولت بعد بزرگتر از آن است که به این سادگی‌ها قابل رفع و رجوع باشد. وضعیت وخیم اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی به هیچ وجه قابل انکار نیست و همین هم کار دولت رئیسی را سخت خواهد کرد. درست است که با یک نگاه منصفانه روحانی مسبب تام و تمام شرایط موجود نیست و عوامل بیرونی نیز در رساندن کار به این جا نقش داشته است. اما او به عنوان رئیس جمهور کشور در هشت سال گذشته نماد مسئول و مسبب این وضعیت است. وضعیتی که قریب به اتفاق تحلیل‌گران آن را خاص و خطیر توصیف می‌کنند.
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «کار آقای رئیسی خیلی دشوار است و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و همچنین امیدوارم که خداوند به صبر و شکیبایی او بی‌افزاید تا بتواند این مشکلات را حل کند».

وی تاکید کرد: «بزرگترین مشکل امروز ما این است که یک ملت قهرمان و بزرگ را نسبت به دستاوردهای خود ناامید کرده‌ایم. یعنی رفتار دولت یازدهم و دوازدهم به نحوی بوده که مردم را خسته کرده و نتوانسته مشکلات آنان را حل کند لذا ریکاوری باور مردم به کارآمدی مدیران از بزرگترین کارهایی است که آقای رئیسی باید انجام دهد. مردم ما تحمل هر نوع سختی را به خاطر انقلاب دارند ولی اینکه ما شلخته بازی مردم را برای مرغ، تخم مرغ و واکسن و ... به خط و اذیت کنیم سهم مردم نیست».

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: «مردم حاضر هستند که کمبودها را به شرط آنکه همه مردم و مسئولان و مقامات در تحمل آن شریک باشند، تحمل کنند چنانچه در سال‌های دفاع مقدس همین کار را کردند. امروزه اما این باور بهم ریخته و مردم تصور می‌کنند که مقامات تافته جدا بافته هستند و آقازاده‌ها جولانگاهی برای استفاده از بیت‌المال دارند. اگر ما بتوانیم این و خطاهایی که در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفته را جبران کنیم و در دولت رئیسی شاهد تکرار این مسائل نباشیم، بزرگترین کار صورت گرفته است».
وی همچنین گفت: «توقعات مردم روی زمین مانده است. اولین انتظار جوانان این است که شغل داشته باشند. ما باید به هر نحو ممکن تلاش کنیم که این آنها شغل، امکانات زندگی مناسب، تحصیل و ازدواج ، مسکن و ... داشته باشند. ما از ظرفیت‌های ممتاز مملکت برای رشد و تعالی استفاده نکرده‌ایم. مثلا از ظرفیت معادن که می‌تواند در 10 تا 20 سال 2 تا 3 میلیون فرصت شغلی ایجاد کند، استفاده نکرده‌ایم. ما توسعه روابط تجاری با کشورهای دوست را خوب پیگیری نکرده‌ایم. هنوز جا دارد که با کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، سوریه، آذربایجان و ... تعاملات گسترده‌ای داشته باشیم. همین روسیه یک بازار سیصد میلیونی برای ما دارد . کافی است که تمام تولیدات بیش از مصرف خود در صنایع غذایی و کشاورزی را با سازماندهی در این بازارها ارائه کنیم».

حقیقت پور در ادامه شرح میراث روحانی برای دولت رئیسی گفت: «ما در کارهای زیرساختی طولانی‌مدت باید فکر اساسی کنیم. این همه آب شیرین را از دست داده و به دریا می‌ریزیم و بعد باید آب شور دریا را شیرین کنیم و به کلی هزینه به دست مردم برسانیم! این نشان می‌دهد که به این مسائل فکر نمی‌شود. این همه رود شیرین که به خزر ریخته و از بین می‌رود اما ما با تانکر به روستای اطراف آب میرسانیم. کجای دنیا این کار را می‌کنند؟! از طرف دیگر کنار خلیج فارس و دریای عمان قرار داریم، خیلی راحت می‌توان با آب شیرین‌کن‌های اتمی مردم را سیراب کرد اما الان مردم چابهار، سیستان و ... در سختی هستند. چرا باید اینطور باشد؟ حتما باید در مرکز فکر اساسی برای این مسائل کرد. نه فقط فکر برای امروز و فردا بلکه برای صد سال آینده فکر کنند.