پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از ایده آل ترین سبک های طراحی ویلا ، می توان به طراحی ویلای دوبلکس مدرن اشاره کرد که با داشتن دو طبقه، کاربری به مراتب بهتری داشته و می توان از آن به عنوان یک عمارت کامل یاد کرد. البته هزینه های طراحی ویلاهای دوبلکس، به ویژه که در ساختار مدرن و لوکس قرار بگیرند، به مراتب بیشتر از ویلاهای معمولی بوده و باید برنامه ریزی درستی برای صرف بودجه تعلق گرفته به این نوع عمارت ویلایی، پیاده سازی شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا تکنیک ها و باید و نبایدهای این سبک از طراحی ویلا را بهتر بدانیم.

01

اصول طراحی ویلای دوبلکس مدرن

اصول طراحی ویلای دوبلکس مدرن به شرح زیر است:

اندازه گیری و استانداردسازی فضا

در صورتی که می خواهید تخصیص فضا به عمارت ویلا به درستی انجام شود؛ لازم است که از پیش نسبت به اندازه گیری دقیق و اصولی فضا اقدام کرده و به درستی محوطه مناسب را برای زیربنای ویلا اختصاص دهید. در بسیاری از مواقع تخصیص غیراصولی و نادرست مساحت زمین، باعث خواهد شد تا پلان اولیه ساخت ویلا به درستی شکل نگرفته و مراحل بعدی نیز تحت تاثیر منفی آن قرار بگیرند.

ایجاد پلان اولیه حرفه ای

هر آن چیزی که باید را در پلان اولیه ویلا جای داده و نقشه کشی ساختمان کاملا حرفه ای و تخصصی در این باره داشته باشید. توصیه می کنیم که از بهترین تیم های طراحی ساختمان و ویلا برای این بخش از کار بهره گرفته و بهترین پلان اولیه را برای پیشبرد باقی مراحل ساخت و ساز ویلا، در نظر بگیرید.

استفاده از متریال درجه یک

اگر می خواهید ویلای دوبلکس شما دارای طراحی مدرن و ساختاری لوکس باشد، باید فارغ از هزینه ها  به دنبال بهترین متریال درجه یک باشید. احتمالا به این شکل هزینه های شما افزایش بیشتری خواهند داشت، اما در نظر داشته باشید که در نهایت به یک عمارت بی نقص و با جلوه کامل می رسید که توجیه کافی برای هزینه ها را به همراه خواهد داشت.

02

سپردن کار به دست تیم های حرفه ای

اگر چه به نظر می رسد که برای ساخت ویلا می توانید با جمع کردن نیروهای مختلف در بخش های گوناگون کار ساخت و ساز، در نهایت صفر تا 100 مراحل طراحی ویلای دوبلکس مدرن و ساخت آن را به انجام برسانید؛ اما نتیجه کار همیشه با زمانی که کل پروژه را به دست تیم های حرفه ای بسپارید؛ متفاوت خواهد بود. از این روی توصیه می شود که برای بهره برداری حداکثری از فرصت ساخت یک ویلای لوکس، کار از طراحی تا اجرای کامل ساخت را به دست تیم های تخصصی بسپارید که تمام بخش های پروژه را به صورت حرفه ای پیش برده و بهترین نتیجه کار را به دست خواهند آورد.

هزینه های طراحی ویلای دوبلکس مدرن

هزینه های طراحی ویلای دوبلکس مدرن در قیاس با هزینه های ساخت ویلاهای معمولی به مراتب بیشتر است و با توجه به دو طبقه بودن فضا، شما باید مخارج بیشتری را برای طراحی از پلان اولیه گرفته تا پایانی ترین نقطه اجرا، در نظر بگیرید. با این حساب با سپردن کار به دست تیم های حرفه ای، این شانس را خواهید داشت تا با صرفه جویی در هزینه ها، در نهایت جمع کمتری نسبت به روال عادی ساخت و ساز ویلاهای دوبلکس داشته باشید.

03

طراحی ویلای دوبلکس کوچک

در صورتی که مساحت زمین در اختیار شما محدودتر بوده و نسبت به شرایط استاندارد معمولی، فضای کمتری در اختیار داشته باشید؛ می توانید با طراحی ویلای دوبلکس کوچک، ضمن بهره برداری از فضا، کسری مساحت را با دو طبقه و دوبلکس ساختن عمارت ویلا جبران کنید. به این شکل دوباره می توان با تخصیص دادن بخشی از اتاق ها و محوطه های درون ویلا به طبقه دوم آن، محدودیت فضا را جبران کرده و از این جهت بهینه سازی انجام داد.

بهترین فرم طراحی ویلای دوبلکس مدرن

در نهایت می توان گفت که بهترین فرم از طراحی ویلای دوبلکس، اختصاص دادن محوطه های آشپزخانه، هال، سرویس های بهداشتی و ... در طبقه همکف و انتقال اتاق خواب ها و سرویس های مستر در طبقه دوم عمارت ویلا است. به این ترتیب کاربری به مراتب بهتر بوده و می توان از فضا نیز به شکلی بهینه استفاده کرد. در صورتی که محوطه فضای سبز ویلا اجازه بدهد، ساخت استخر در فضای باز و در غیر این صورت انتقال استخر به طبقه منفی 1، مناسب خواهد بود.

همین طور تعبیه بالکن در جهات مختلف عمارت ویلا، می تواند به زیبایی و جذابیت آن افزوده و در ضمن کاربری آن را نیز ارتقا دهد. از این روی باید در نظر داشته باشید که در پلان اولیه طراحی ویلا، تا حد امکان از بالکن در قسمت های مختلف فضای عمارت استفاده شده و حداقل تمامی اتاق خواب ها، دارای بالکن جداگانه باشند.