ایسنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزرای امور خارجه کشورهای گروه ٧ اظهار داشت: بیانیه بی اساس وزرای خارجه گروه ۷ و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را که طی آن اتهامات بی‌اساسی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است، به شدت محکوم می کنیم.

واکنش ایران به بیانیه گروه ٧
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعیدخطیب زاده افزود: قابل توجه است که این حادثه تنها چند روز قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران که جلوه ای از انتقال دموکراتیک قدرت در ایران است، سناریوسازی شده است. 

خطیب زاده در ادامه خاطر نشان کرد:  اینگونه سناریوسازی های بی پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوه ساختن فضا طراحی میشود و متاسفانه مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه گیریهای غیر واقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد.  در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه هایی در مقاطع مختلف  از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آنرا جزیی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نطام امنیت دسته جمعی در منطقه می باشد و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.