فارس/ تا زمان قبول استعفای زاکانی از مجلس، علیرضا جاوید با رای اکثر شورای شهری‌ها به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.

«علیرضا جاوید» سرپرست شهرداری تهران شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اعضای شورای شهر تهران در جریان دومین جلسه علنی شورای شهر تهران علیرضا جاوید را با ۲۱ رای و به اتفاق آرا، تا زمان قبول استعفای زاکانی از مجلس به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

چمران با بیان اینکه علیرضا جاوید، مهندس عمران و مشار شهردار است و از سال ۸۲ وارد شهرداری تهران شده، گفت: جاوید آگاهی و تسلط به شرایط شهر را دارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از این نیز در جمع خبرنگاران در حاشیه صحنه امروز شورای شهر گفته بود: اعضای شورای شهر تهران بر روی گزینه های آقای جاوید توافق کرده‌اند که در رای گیری احتمالاً ایشان سرپرست شهرداری تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: ابتدا تصمیم بر آن بود که اگر آمدن آقای زاکانی به شهرداری به طول نینجامد شهردار فعلی کار را در دست بگیرد و کار را ادامه دهند که از منظر ما در شورای ششم این موضوع مشکلی نداشت ولی حناچی اعلام کرد که ممکن است قانونا مشکل برایش ایجاد شود.

وی گفت: با دوستان مشورت کردیم و از آنجایی که معلوم نیست دقیقا چه زمانی استعفای آقای زاکانی در مجلس رأی بیاورد و اقدامات مربوطه در دولت انجام گیرد سرپرست برای شهرداری انتخاب کنیم.

چمران خاطرنشان کرد: بر روی گزینه آقای جاوید توافق شد و امروز دعوت کردیم که ایشان در صحن حضور یابند و رأی‌گیری نیز در این راستا در صحن علنی انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که رأی امروز شورای شهری‌ها به شهردار جدید مخفی و یا علنی است، گفت: رأی باید علنی باشد.

گفتنی است؛ جاوید در گذشته معاون فنی و عمرانی محمدباقر قالیباف در دوره شهرداری پایتخت و مشاور محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران بوده است.