ایسنا : روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت، آمریکا بر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فشار آورده تا قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان را قبل از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین در ماه سپتامبر تغییر ندهد تا ایران بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از مذاکرات پیدا نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع از فشار آمریکا بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تغییر ندادن قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان خبر دادند.

 روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت، آمریکا بر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فشار آورده تا قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان را قبل از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین در ماه سپتامبر تغییر ندهد تا ایران بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از مذاکرات پیدا نکند.

منابع می‌گویند تنش‌های چند روز اخیر تلاشی از سوی حزب الله برای بررسی موضع بنت و امتحان کردن او بوده است.

این منبع اعلام کرد، رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در نامه‌هایی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان "یونیفل" بعد از فشارهای آمریکا و فرانسه اعلام کرده‌اند که قصد تغییر قواعد درگیری را ندارند.

همچنین بر دولت لبنان فشار وارد کرده‌اند که درگیری در جنوب فرصت‌های فروپاشی کشور را افزایش خواهد داد و آمریکا و فرانسه برای ممانعت از این مساله تلاش می‌کنند.

این در حالی است که ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک بودن درگیری نظامی با لبنان را پیش‌بینی می‌کنند. یک مسؤول ارشد سابق در ارتش این رژیم مدعی شد: "ما به سمت جنگی منطقه‌ای علیه ایران پیش می‌رویم. ما نیاز داریم که زمام امور را به دست بگیریم".

یک منبع امنیتی اسرائیلی نیز اعلام کرد: ما به شدت به درگیری جدید با لبنان نزدیک شده‌ایم . اوضاع لبنان نگران کننده است و همه درک می‌کنند که جبهه جدیدی در مرزها گشوده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی وضعیت آماده باش خود را در مرز با لبنان بالا برده است.