ایسنا/ فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: با اقتداری که در مجموعه نیروهای مسلح ایجاد کرده‌ایم نگران تهدیدات عملی از سوی دشمن نیستیم.

مقام سپاه: نگران تهدیدات عملی از سوی دشمن نیستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار عباس غلامشاهی در نشستی خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید صارمی، افزود: جایگاه و اهمیت خبرنگاری و هنر رسانه به خصوص در عصر جدید، بر همه هویدا و آشکار است. ماندگاری حماسه عاشورا با هنر خبررسانی و اطلاع‌رسانی امام سجاد(ع) و بی‌بی زینب کبرا(س) که سرآمد خبررسانی واقعه عاشورا هستند به وقوع پیوست.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: در آن عصر تنها موضوعی که توانست مظلومیت عاشورای امام حسین(ع) را سینه به سینه، نسل به نسل به ما برساند تا بعد از ۱۴۰۰ سال هر روز شاهد پرفروغ‌تر شدن آن باشیم، هنر پیام‌رسانی امام سجاد(ع) و بی‌بی زینب(س) بوده که تنها رسانه حماسه عاشورای حسینی بودند.

غلامشاهی عنوان کرد: امروز در عصر جنگ رسانه قرار داریم و ارزش و جایگاه اصحاب رسانه خصوصاً هنر خبررسانی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در عصر کنونی بسیار پر اهمیت است. امروز افسران نبرد رسانه خبرنگاران هستند که در مواجهه با فتنه‌هایی که هرلحظه گسترش می‌یابند با چشم بیدار و گوش شنوا و هوشیار در خط مقدم می‌جنگند.

وی تصریح کرد: اگر خبرنگاری و عرصه خدمت در رسانه به‌مثابه یک رسالت دانسته نشود و عشق و علاقه قلبی در آن نباشد، کار سختی خواهد بود. ما شاهد همه سختی‌های این رسالت در دوران دفاع مقدس بوده‌ایم، عزیزانی که دوربین به دست در جلوترین خط مقدم، حماسه رزمندگان ما را ثبت و ضبط می‌کردند. بعد از گذشت سال‌ها کاری که خبرنگاران انجام دادند دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهد. آنچه ما به عنوان یک سند غیرقابل تکذیب برای نسل آینده داریم، همین هنر هنرمندانی است که در عرصه خبررسانی حتی جان خود را تقدیم کردند اما آثارشان ماندگار است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه افزود: اکنون زبان مردم مظلوم خبرنگاران هستند. بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و اطلاع از حقایق پیرامون جامعه کار بزرگ اصحاب رسانه در همه بخش‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری است که جای تقدیر و خدا قوت دارد.

غلامشاهی اظهار کرد: کار خبرنگاری، کاری جهادی است چراکه با این بمباران خبری پر از فتنه و دشمنی علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنها عرصه رسانه است که در این جنگ نرم با بصیرت افزایی در جامعه واقعیات را بیان می‌کند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در ادامه اظهار کرد: خدا را شاکریم به برکت امامین انقلاب و خون شهدا در حوزه امنیت دفاعی نظام به حدی از کفایت رسیده‌ایم که دشمن را مجبور کرده‌ایم اقدامات بازدارنده در برابر اقدامات هجومی ما داشته باشند.

غلامشاهی بیان کرد: در حوزه امنیت دفاعی امروز صاحب اقتداری هستیم که دشمنان به دنبال ایجاد بازدارندگی در مقابل فشارهای ما هستند. دشمن در رویارویی مستقیم عاجز از تقابل است و دست به جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی میزند. هرمزگان در همه مؤلفه‌های مهم و حیاتی، استراتژیک و راهبردی است. خط مقدم رویارویی ما با دشمنان دریاست و حساس‌ترین نقطه آن در تنگه هرمز است.

وی اضافه کرد: با اقتداری که در مجموعه نیروهای مسلح ایجاد کرده‌ایم نگران تهدیدات عملی از سوی دشمن نیستیم. بلکه در عصر جنگ نرم و رسانه دشمنان به دنبال فرصتی هستند که با اخبار و فضاسازی دروغین خود به ما لطمه بزنند اما ما نیز با استفاده از ظرفیت رسانه‌های خود، فضایی ایجاد می‌کنیم که در مواجهه با آنان پیش‌دستی کنیم.