مسیر خطرناک عربستان پس از مرگ ملک سلمان یک حساب کاربری سعودی با تاکید بر بحران جامعه در زمان ولیعهد سعودی اعلام کرد که عربستان بعد از مرگ ملک سلمان سرنوشت خطرناکی خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس،حساب کاربری سعودی «دولتمرد» در توئیتر اعلام کرد که عربستان و آل سعود در صورت فوت «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان وارد یک مسیر مارپیچ خطرناکی برای رسیدن به تخت و تاج پادشاهی خواهد شد.

این حساب کاربری در ادامه نوشت: یک حالت خصومت و نفرت از سوی خانواده ارشد حاکم در مورد مبارزه برای تاج و تخت وجود دارد که با مرگ پادشاه فوران می‌شود.

بر اساس گزارش حساب کاربری دولتمرد با مرگ ملک سلمان مبارزه برای تاج و تخت پادشاهی افزایش می‌یابد .علاوه بر آن مشکلات خارجی که محمدبن سلمان ولیعهد سعودی باعث آن شده است نیز چند برابر خواهد شد و همه این مسائل مقدمه‌ای برای ورود عربستان سعودی و ملت آن به چرخه ای از مشکلات جدی است که ممکن است منجر به عواقب نامطلوب شود و تنها راه پیشگیری از آن برکناری محمد بن سلمان است.

حساب کاربری دولتمرد تاکید کرد عربستان پس از مرگ ملک سلمان بن عبدالعزیز با احتمال فروپاشی روبرو خواهد شد. زمانی که آل سعود با چالش بزرگی روبرو شوند ، یا بن سلمان را شکست خواهند داد و او را منزوی خواهند کرد و یا او با تشدید سرکوب‌گری‌های خود باعث تشدید بحران‌ها خواهد شد، بدین‌ترتیب سرنوشت کشور اسفناک‌تر خواهد شد.

مقام حزب‌الله: صهیونیست‌ها قادر به تغییر قواعد درگیری نیستند/ سیاست خارجی عربستان شکست خورده است

حساب کاربری دولتمرد در ادامه افزود: حذف ولیعهد سعودی غیرممکن نیست، زیرا قبل از آن برکناری « محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی انجام شد.

«سعد الفقیه» از مخالفان رژیم آل سعود حاکم بر عربستان سعودی در پیامی ویدئویی به آل سعود و ملت عربستان سعودی گفت که انتقال قدرت و تاج و تخت پادشاهی به بن سلمان باعث نابودی عربستان خواهد شد.

الفقیه تاکید کرد که صحبتهایی در مورد اوضاع جسمانی ملک سلمان شنیده می‌شود و اگربعد از ملک سلمان تاج و تخت به محمد بن سلمان برسد، اوضاع مملکت بحرانی‌تر خواهد شد و تعداد بسیار کمی از این اوضاع بهره خواهند برد.

وی از تمام شاهزادگان آل سعود خواست تا در مقابل محمد بن سلمان بایستند و مانع از دستیابی وی به قدرت شوند و به آنها یادآوری کرد که ولیعهد جوان آنها را زندانی کرده و در زمان حضور پدرش از آنها سوءاستفاده کرده است.

با این سیاستی که محمد بن سلمان در اداره عربستان پیش گرفته، پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کوتاهی خاندان سلطنتی او که نزدیک به یک قرن است بر عربستان حکومت می‌کند، از هم بپاشد.

مطالعه اخیر انستیتوی خاورمیانه وضعیت عربستان را در صورت مرگ ملک « سلمان بن عبدالعزیز» فاش می‌کند. بر اساس این گزارش ولیعهد سعودی پس از ملک سلمان پادشاهی را برعهده می‌گیرد که این امر نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند به ویژه اینکه ملت سعودی از او رضایت ندارند.

محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی بسیاری از شاهزادگان و رقبای سیاسی خود را مورد هدف قرار داد و برای جلوگیری از هرگونه کودتا علیه خودش تلاش کرد و روش سرکوب‌گری را در پیش گرفت؛ چرا که سیاست‌های ضد و نقیض و متزلزل وی که روز به روز تشدید‌تر می‌شوند منجر به انتقاداتی شده و بسیاری به دنبال برکناری وی هستند.