ایسنا/ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از بارزترین ویژگی های امام حسین (ع) پرهیز صددرصدی از ظلم کردن و زیر بار ظلم نرفتن است که راهبرد جمهوری اسلامی ایران هم در تعامل با سایر کشور بر مبنای راهبرد امام حسین (ع) است که به هیچ کشوری ظلم نمی کند و متقابلا ظلم هیچ کشوری را هم نمی پذیرد.

راهبرد ایران در تعامل با کشورها از زبان مقام ارشد ارتش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جامع پذیری "ذخیره های نظام"  که در مرکز آموزش 01 نیروی زمینی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: محبوب ترین، موفق ترین و عشق ورزیدنی ترین رهبر انقلابی و منحصر به فرد جهان بشریت، حسین بن علی(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مرام و مسلک امام حسین (ع) کاملا متفاوت تر و متمایز تر از مرام و مسلک سایر رهبران دنیا است، خاطر نشان کرد: بر همه شیعیان و آزادگان جهان لازم است تا مرام و مسلک امام حسین (ع) را بشناسند و از طرفی در شناساندن این شناخت به دیگران نهایت اهتمام و تلاش را داشته باشند.

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه باید قواعد آزادگی را از آموزگار آزادگی ( امام حسین (ع) ) آموخت، تصریح کرد: بر همه شیعیان لازم است که مکتب امام حسین را بدرستی به دنیا معرفی کنند چرا که مسلک حسین بن علی(ع) چراغ راه درست زندگی کردن بشر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، افزود: مرام و مسلک امام حسین (ع) شاه کلید سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت است و میزان التزام شیعیان به مرام حسینی موجب ارتقا شکوه، عظمت، احترام و اقتدار ایشان در نگاه مردم می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در طول زندگی خود حتی در بحرانی ترین شرایط از اتصال خود به مبدا هستی غفلت نکرد و همواره خود را در محضر خدا می دید، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) خدایی فکر می کرد، خدایی عمل می کرد، خدایی انقلاب کرد و با شهادت خود تا ابد ماندگار ماند که همین امر موجب شد جامعه بشری را با خدایی شدن آشنا کند، به همین دلیل است که ماه محرم بویژه ایام تاسوعا و عاشورا در فرهنگ شیعیان جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی های امام حسین (ع) پرهیز صددرصدی از ظلم کردن و زیر بار ظلم نرفتن است، که راهبرد جمهوری اسلامی ایران در تعامل با سایر کشور بر مبنای راهبرد امام حسین ع که به هیچ کشوری ظلم نمی کند و متقابلا ظلم هیچ کشوری را هم نمی پذیرد چرا که مرام حسینی اجازه خلاف این راهبرد را به هیچ کشور مسلمانی نمی دهد.