الحشد الشعبی از یک عملیات نظامی موفق خود در مقابله با تکفیری‌ها و پاکسازی مناطقی از شمال شرق استان دیالی و نزدیک مرز با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق از نتایج موفقیت آمیز یک عملیات نظامی نیروهای این سازمان در شهرستان «الزور» در شمال شرق استان دیالی و نزدیک مرز با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«احمد التمیمی» در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت:« نیروهای رزمی لشکر "نداء دیالی" الحشد الشعبی به همراه نیروهای ارتش و همچنین نیروهایی از لشکر ۲۴ الحشد الشعبی از سه محور اصلی عملیات نظامی برای جستجو و تعقیب تروریست‌ها در منطقه حوض الزور در نزدیکی کرانه شرقی رود دیالی در منطقه شمال شهر المقدادیه (۴۵ کیلومتری شرق بعقوبه) را کلید زدند.

التمیمی افزود: «در این عملیات رزمندگان ما یک قایق متعلق به تروریست‌ها که از آن برای جابجایی در رود دیالی استفاده می‌کردند و همچنین یک مخفیگاه آنها را شناسایی و توقیف کردند و همچنین بالغ بر 10 کیلومتر از زمین‌ها و باغ‌های آن منطقه کاملا پاکسازی شدند».

الزور یکی از مناطق بی ثبات در دیالی به دلیل فعالیت‌های بقایای عناصر داعش در آنجاست که هر از گاهی در آنجا مرتکب اقدامات تروریستی می‌شوند.

استان دیالی عراق طی چند هفته اخیر، با شناسایی و دستگیری شماری از باندهای تروریستی شاهد کاهش قابل ملاحظه حملات تروریستی بود. ضمن اینکه به اعلام الحشد الشعبی عراق، تشکیلات امنیتی این استان طرح ویژه‌ای برای تامین امنیت آن در طول ایام عزاداری برای شهادت امام حسین (ع)، تدوین کرده است و سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که هزار نیروی خود را در چارچوب طرح امنیتی ماه محرم، در ۱۳ بخش دیالی مستقر می‌کند.