ایرنا- «هادی العامری» رییس ائتلاف الفتح گفت که مردم عراق همکاری منطقه‌ای و بین المللی به ویژه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در نبرد علیه داعش را فراموش نمی‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العامری روز شنبه به مناسبت سالروز فرمان جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق آیت الله سیستانی مبنی بر تشکیل الحشد الشعبی اظهار کرد که اگر فتوای مرجعیت در نبرد با داعش نبود، عراق همچنان در صدر اخبار بود.

به گزارش«المستقله»، وی افزود: پاسخ مثبت مردم عزیز و سخاوتمند به فتوای مرجعیت و عجله جوانان مبارز عراقی برای جهاد علیه داعش همگان را شگفت زده کرد و این باعث شد توطئه بزرگی که عراق را هدف قرار داده بود با شکست مواجه کند.

رییس ائتلاف الفتح یادآور شد: جناح‌های مقاومت اسلامی همه نقش مهمی در سازماندهی، آموزش، تشکیل و مدیریت این همه داوطلب مردمی داشتند و وجود و حضور آنها بهترین سرمایه گذاری در نبرد علیه تروریسم بود.

العامری اظهار کرد که همه قشرها و جامعه عراق به ویژه پزشکان، استادان دانشگاه، خادمان و دوستداران حسینی در عرصه جهاد حضوری ممتاز و پر افتخار داشتند و ما به این نبرد افتخار می‌کنیم.

وی گفت: ما همچنین همکاری منطقه‌ای و بین المللی در حمایت از عراق در این نبرد  را فراموش نمی‌کنیم به خصوص جمهوری اسلامی ایران که از همان لحظه نخست در نبرد مقدس مردم عراق علیه داعش ایستاد و این حمایت تأثیر بسیاری در شکست  تروریسم داشت.

امروز شنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد ۹۹) مصادف با ششمین سال صدور فتوای تاریخی جهاد کفایی آیت الله سیستانی علیه گروه تروریستی داعش است که به موجب آن تشکیلات مردمی الحشد الشعبی برای سازماندهی میلیون ها داوطلب عراقی مبارزه با داعش شکل گرفت.