عراق از آغاز عملیات پاک‌سازی عناصر داعش در خط مرزی با ایران خبر داد

ارتش عراق در خط مرزی ایران چه می کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات پاک‌سازی عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران آغاز شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سپهبد ستاد «عبد الامیر کامل  الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، امروز (شنبه)، از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب و گریز عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق در این خصوص گفت: «صبح امروز مرحله چهارم عملیات "ابطال العراق" (قهرمانان عراق) با هدف تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) آغاز شد».
الشمری در ادامه گفت که این عملیات به دستور  «مصطفی الکاظمی» رئیس هیأت وزرا و فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده است.


رازهای کاخ سفید ایران+بازدید مجازی


​معاون فرمانده عملیات مشترک عراق توضیح داد که در این عملیات هدف پاکسازی مساحتی بالغ بر ۱۷۶۸۵ کیلومتر مربع است که در این عملیات گروه‌هایی از نیروی زمینی، فرماندهی عملیات دیالی، فرماندعی عملیات صلاح الدین، فرماندهی عملیات سامراء، فرماندهی پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع، نیروهای الحشد الشعبی، دو تیپ از نیروهای ویژه، تیپ هشتم نیروهای مرزی، سرویس مبارزه با تروریسم/ فرماندهی عملیات ویژه دوم، هنگ مبارزه با تروریسم سلیمانیه، فرماندهی پلیس استان دیالی با پشتیبانی هوایی ارتش، نیروهای هوایی و نیروهای هوایی ائتلاف بین‌المللی مشارکت دارند.
خبرگزاری رسمی کشور عراق «واع»، نیز در این خصوص گزارش داد که نخست‌‌وزیر عراق برای نظارت بر عملیات یادشده در منطقه حضور پیدا کرده است.
طبق گزارش واع، الکاظمی تأکید کرده است که در این عملیات باید جان شهروندان و دارایی‌های آنها از هرگونه خطر مصون بماند.