مهر/ فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه سربازان آینده سازان ایران اسلامی هستند، گفت: آشنایی سربازان با مفاهیم تکنیکی و تاکتیکی موجب افزایش عملکرد نیرو می‌شود.

امیر نصیرزاده: سربازان و افسران وظیفه آینده سازان ایران اسلامی هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در جلسه پرسش و پاسخ و دیدار چهره به چهره با افسران وظیفه در فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی که همزمان به صورت وبیناری با دیگر مراکز آموزشی یگان‌های تابعه این نیرو برگزار شد، ضمن بیان فعالیت و نقش نیروی هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس، عملکرد هر یک از ناوگان پروازی این نیرو را در دوران جنگ و صلح تشریح کرد.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه شما سربازان و افسران وظیفه آینده‌سازان ایران اسلامی هستید گفت: شما عزیزان باید با تمام مفاهیم تکنیکی و تاکتیکی این نیرو آشنا شوید تا در مواقع حساس بهترین عملکرد را از خود نشان دهید و موجب سربلندی کشور عزیزمان ایران شوید. قدرت هوایی هر کشور بخشی از توان کلی یک ملت و نیروی هوایی بخشی از این قدرت است.

وی، توان کلی یک ملت برای پرواز، تقسیم‌ناپذیری عناصر بنیادین قدرت ملی نیروی هوایی نظامی و هوانوردی یک کشور، توان فیزیکی برای اعمال حق سیاسی، حاکمیت پرواز و تسلط بر فضای هوایی موجود، خود اتکایی لازم در تامین سامانه‌ها تجهیزات و تاسیسات یک کشور را از اصول مهم قدرت هوایی عنوان کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش این نیرو در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس وظایف حیاتی و متعددی همچون حمله به تأسیسات نظامی و اقتصادی عراق با هدف فلج کردن اقتصاد آن کشور، جلوگیری از پشتیبانی از جبهه جنگ، پشتیبانی از نیروی زمینی و دریایی و حملات آفندی به خاک دشمن و همچنین مواردی مانند اسکورت نفتکش‌ها را برعهده داشت.