میزان/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد مذاکرات در دولت آتی ادامه خواهد داشت، گفت: لغو ناقص تحریم‌ها انتفاع اقتصادی ایران از توافق را محدود و ناکام می‌گذارد، از این جهت لغو کامل تحریم‌ها خواسته ما را محقق می‌کند.

عمویی: به نظر می‌رسد مذاکرات ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل عمویی با بیان اینکه، به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای ایران موضوع ادامه داری است، گفت: بخشی از منطق ایران در مذاکرات وین مورد پذیرش قرار گرفته اما هنوز با خواسته‌های اساسی ایران فاصله دارد.

عمویی با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس جمهور به نظر می‌رسد مذاکرات در دولت آتی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: باید در پیگیری مطالبات ایران در مذاکرات دو مسئله دیده شود. اول از همه دفاع جدی از منافع ملی مردم است به این عنوان که مردم ما می‌خواهند تحریم‌ها به صورت کامل لغو شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: لغو ناقص تحریم‌ها انتفاع اقتصادی ایران از توافق را محدود و ناکام می‌گذارد، از این جهت لغو کامل تحریم ها خواسته ما را محقق می‌کند.

عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با بیان اینکه در چارچوب منافع ملی حتما باید مذاکرات آتی ادامه پیدا کند، بیان داشت: ما باید از تجربیاتی که در گذشته در مذاکرات به دست آوردیم استفاده کنیم به این عنوان که نقاط قوت و ضعف دوران گذشته را مورد بررسی قرار دهیم و رویکردهای جدیدی را انتخاب کنیم  تا از فرصت تغییر دولت در ایران استفاده کنیم و جاهایی که این رویکرد نیاز به اصلاح دارد، را اصلاح کنیم.

وی بیان داشت: بدون پذیرش حق و حقوق اساسی کشورمان نباید به توافق تن بدهیم چراکه در این صورت از خواسته‌های اساسی مردم فاصله خواهیم گرفت.

این نماینده مجلس بیان داشت: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم کل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی می‌کند و حتما این تیم باید از افراد با تجربه و آشنا به مسائل حقوق بین الملل، آشنا به برنامه هسته‌ای کشورمان و آشنا به مباحث تحریمی و اقتصادی باشد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با ورود نیروهای تازه نفس و استفاده از تجریبات قبلی مذاکرات در دوره های آتی با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.