فارس/ در ادامه رفتارهای عجیب و غریب رئیس‌جمهور آمریکا، وی در حین بازگشت از «دیلاور»، در محوطه کاخ سفید در مسیر خود به سمت دفتر کارش گم می شود و یکی از مأموران مخفی راه را به وی نشان می‌دهد.

گاف جدید بایدن؛ وقتی رئیس‌جمهور در کاخ سفید گم می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گاف‌ها و سردرگمی‌های پی در پی رئیس‌جمهور آمریکا از هفت ماه پیش که به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا آغاز به کار گرفت، دست‌مایه تمسخر کاربران فضای مجازی و رسانه‌های غربی شده است.

در ادامه گاف‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و برخی رفتارهای عجیب و غریب وی که گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت روان وی را تشدید بخشیده است، روز گذشته (چهارشنبه) ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد بایدن ظاهراً در مسیر خود به سمت کاخ سفید، دفتر کارش را گم می‌کند.

روزنامه انگلیسی سان گزارش کرد، به نظر می‌رسد که جو بایدن در زمان بازگشت به کاخ سفید «گم می‌شود» زیرا یک مأمور سرویس مخفی برای نشان دادن مسیر به سوی او می‌آید و بایدن با راه‌ رفتن بر روی چمن، هیچ توجهی به راهنمایی‌های وی نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، تصاویر ضبط شده از رئیس‌جمهور آمریکا متعلق به بازگشت وی از «دیلاور» و زمانی است که در محوطه ریاست‌جمهوری به سمت دفتر خود در کاخ سفید پیاده‌روی می‌کند.

طبق این گزارش، کلیپ ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد که بایدن مأموران امنیتی کاخ سفید را در محوطه سرسبز به سمت کاخ سفید دنبال می‌کند.

در ادامه این کلیپ ویدئویی، یکی از مأموران سرویس مخفی آمریکا با انگشت خود به سمت دفتر ریاست‌جمهوری اشاره می‌کند و از بایدن می‌خواهد به سمت راست برود اما رئیس‌جمهور آمریکا دستورالعمل وی را نادیده می‌گیرد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، بایدن سپس آن طور که در کلیپ ویدئویی نشان داده می‌شود، گیج شده است، سرعت خود را آرام کرده و یک مسیر طولانی‌تری روی چمن را طی می‌کند و به سمت جلو می‌رود تا به دفتر خود برسد و در نهایت پس از رسیدن به کاخ سفید دست خود را به نشانه موفق انجام شدن کارش بالا می‌آورد.

به دنبال انتشار این ویدئو، منتقدان بسرعت موجی از انتقادات را روانه بایدن کردند و او را تمسخر کردند.

«جاش بارنت» نامزد انتخابات کنگره در ایالت آریزونا در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «به این جا بروید -علائمی که محل را به شما نشان می‌دهد- بایدن مستقیم به راه خود ادامه می‌دهد».

«شان اسپایسر» سخنگوی سابق کاخ سفید نیز در پیامی نوشت: «با دقت به این تصاویر نگاه کنید».

برخی از کاربران توییتری نیز با مسخره کردن رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند که «بایدن که شبیه به یک ربات نگاه می‌کند که به درستی برنامه‌ریزی نشده است».

طبق این گزارش، برخی دیگر از کاربران فضای مجازی متحیر شده‌ بودند که به چه دلیل یک مأمور سرویس مخفی باید مسیر را به بایدن نشان دهد.

طبق این گزارش، بایدن که به «ماشین گاف» معروف است، از زمان روی کار آمدنش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار مرتکب اشتباهات احمقانه شده و گاف داده است.

ماه گذشته در حین سخنرانی برای کارگران در سخنرانی «ساخت آمریکا» در «پنسیلوانیا»، دلایلی که وارد رقابت‌های ریاست‌جمهوری شد را فراموش کرد.

طبق گزارش روزنامه سان، وی در آن سخنرانی گفت که سه دلیل داشته که می‌خواسته به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شود اما تنها توانست دو دلیل را بیان کند و دلیل سوم را فراموش کرد.

بایدن گفت: «زمانی‌که کمپین خود را اعلام کردم و خیلی از افراد آن را جدی نگرفتند، گفتم که به سه دلیل نامزد می‌شوم. اول برای احیای روح این کشور-حس شایستگی و شرافت-و دوم برای بازسازی ستون اصلی این کشور که افراد سخت‌کوش طبقه متوسطی هستند که این کشور را ساخته‌اند». با این حال رئیس‌جمهور آمریکا فراموش کرد، دلیل سوم را بیان کند.

طبق گزارش روزنامه سان، جو بایدن در همان سخنرانی، «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» را اشتباه کرد و گفت: «در سال ۲۰۰۹، در دوران رکورد اقتصادی بزرگ، رئیس‌جمهور از خواست که مدیریت این بخش را برعهده بگیرم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به اشتباه به جای آن‌ که نام باراک اوباما را بیاورد، از اسم ترامپ استفاده کرد و این گونه ادامه داد: « رئیس‌جمهور وقت ترامپ-ببخشید اشتباه لپی بود، او (ترامپ) رئیس‌جمهور قبلی بود».

بایدن سپس جمله خود را اصلاح کرد و گفت: «رئیس‌جمهور اوباما، من معاون رئیس‌جمهور بودم. به یاد دارید، صنعت خودرو آمریکا رو به رشد بود».

در یکی دیگر از گاف‌های جنجالی، رئیس‌جمهور آمریکا به اشتباه واژه ایران را به جای عراق بیان کرد و گفت که کووید-۱۹، تعداد آمریکایی‌های بیشتری را در مقایسه با «جنگ با ایران» کشت.

روزنامه سان نوشت که بایدن در این سخنرانی به فهرستی از درگیری‌هایی که ایالات متحده طی یک قرن گذشته درگیر آن بوده، به ایران اشاره کرد تا درباره تعداد قربانی‌های کرونا در ایالات متحده، نکته‌ای را بیان کند اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که آمریکا هرگز با ایران جنگی نداشته است.

طبق این گزارش، بایدن در آن مراسم هنگام تبلیغ واکسن کووید-۱۹ گفت: «ما ۶۰۰ هزار نفر را در حدود یک سال در آمریکا از دست دادیم. این رقم بیشتر از تمامی جانباختگان در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، عراق، و ایران و سراسر مرز-افغانستان است. در یک سال، تعداد جان‌های بیشتری در مقایسه با تمامی دیگر جنگ‌ها در قرن بیست و ۲۱ از دست رفت».

رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری دیگر در پایان نشست سران کشورهای اقتصادی جهان موسوم به گروه ۷ (G۷) سوریه را با لیبی اشتباه گرفت و گاف دیگری را در لیست گاف‌های خود ثبت کرد.

طبق این گزارش، بایدن تلاش داشت تا پیش از نشست خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کشور سوئیس، حوزه‌هایی را که روسیه و آمریکا می‌توانند در آن همکاری کنند، مشخص کند و در آن جا به اشتباه به جای سوریه از لیبی استفاده کرد.

رییس جمهور آمریکا در آن سخنرانی از احتمال همکاری با روسیه برای ارائه کمک های اساسی به «لیبی» که مردم آن در سختی هستند، سخن گفت درحالی‌ که منظور وی کشور سوریه بوده است.

این روزنامه انگلیسی همچنین ادامه داد که رئیس‌جمهور ۷۸ ساله دموکرات ایالات متحده در جریان سفر خود به انگلیس به جای استفاده از لفظ «نیروی هوایی سلطنتی» (RAF) از عبارت «هوایی نیروی سلطنتی» (RFA) استفاده کرد.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز، رئیس‌جمهور ایالات متحده به طرز عجیبی مدعی شد که تخت‌های بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا در دو دهه آینده، با بیماران آلزایمری پر خواهد شد و این در حالی است که حقیقت‌یاب‌ها ثابت کردند که هیچ پایه و اساسی برای این ادعاهای جو بایدن وجود ندارد.