کیهان/ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که تنها یک هفته است صندلی ریاست جمهوری را تحویل گرفته، در شرایطی که تحت تاثیر اهمال کاری و تصمیمات غلط و بعضا فاجعه بار دولت تدبیر، کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌رود و روح و روان و جسم جامعه بیش از هر زمان دیگری درگیر کروناست، پا به میدان گذاشته و بدون کمترین تشریفاتی برای بررسی شرایط و پیگیری مشکلات مردم به میان آنها رفته است.

رئیس جمهور سرزده از یک داروخانه بازدید کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جوانی روی یکی از موانع فلزی پیاده رو مقابل داروخانه 29 فروردین واقع در میدان حر نشسته و سر در گوشی خود در میان خیل انبوهی از مراجعان و متقاضیان دریافت داروهای کرونایی منتظر نوبت خود است. کمی آن طرف زنی میانسال با چهره‌ای نگران و مضطرب روی صندلی نشسته و احتمالا به اینکه موفق به دریافت داروی خود می‌شود یا نه فکر می کند.

پشت سر و اطرف آنها در جلوی داروخانه هم جمعیتی با همین حال و وضعیت در حال تحرک است. یک خودروی خاکستری مقابل داروخانه توقف می‌کند، رئیس‌جمهور از آن پیاده شده و مسیر ورود به داروخانه را در پیش می گیرد . جوان گوشی به دست لحظه‌ای به پشت سر خود نگاه کرده و چون در مخیله‌اش هم نمی‌گنجد که نه فلان نماینده یا مسئول که 

رئیس جمهورش را این چنین بی تکلف و بدون کمترین تشریفاتی در پیاده روی خیابان ببیند، به گمان اینکه اشتباه دیده برمی‌گردد و دوباره سر در گوشی خود می‌کند. در ذهن او و خیلی از مردم ایران سالهاست تصویری که از رئیس جمهور ساخته‌اند، فردی است که یا صرفا از پشت گیرنده‌های تلویزیون قابل مشاهده است یا نهایتا سوار بر خودروی شاسی بلند و درمیان حلقه‌ای از محافظان و ملازمان . 

رئیسی در مقابل دیدگان متحیر و البته نگران و مضطرب مراجعان، وارد داروخانه شده و تنها دقایقی بعد که مردم از حضور رئیس جمهور مطلع و البته مطمئن می‌شوند، به دور او حلقه زده و بی واسطه و رو در رو با رئیس جمهورشان از مشکلات و نگرانی‌های خود می‌گویند. 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که تنها یک هفته است صندلی ریاست جمهوری را تحویل گرفته، در شرایطی که تحت تاثیر اهمال کاری و تصمیمات غلط و بعضا فاجعه بار دولت تدبیر، کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌رود و روح و روان و جسم جامعه بیش از هر زمان دیگری درگیر کروناست، پا به میدان گذاشته و بدون کمترین تشریفاتی برای بررسی شرایط و پیگیری مشکلات مردم به میان آنها رفته است. 

برای مردمی که تا چندی پیش فردی 

رئیس جمهورشان بوده که حتی به وزرای خود وقت ملاقات نمی‌داده یا رئیس مجلس را به خاطر بازدید از بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا شماتت کرده و از زمان شیوع کرونا تا روز آخر مسئولیت خود از ترس ابتلا به کرونا به ندرت از دفتر کار یا اقامت خود خارج میشده، حضور فردی در قامت رئیس جمهور در میانشان بی شک مایه مباهات و دلگرمی است. جوانی که از دیدن آیت الله رئیسی به وجد آمده با همان ادبیات محاوره ای و خودمانی از بین جمعیت می گوید: 

«آقای رئیسی خدا پدرت رو بیامرزه که شهامتش رو داری، تو این وضعیت میای بین مردم». خانمی جلو آمده در مقابل رئیس جمهور می‌ایستد و میگوید که دو سه روز است دنبال یک دارو برای بیمار خود می‌گردد اما آن را پیدا نمی‌کند ،رئیس جمهور از او می‌پرسد: نسخه را که ارائه کردید به شما چه گفتند؟! می‌گوید‌: چون دفترچه خدمات درمانی دارم می‌گویند تحت پوشش نیستید و این دارو را به شما نمی‌دهیم . رئیس جمهور بلافاصله رئیس داروخانه را فرا می‌خواند و از او می‌خواهد که سریعا مشکل او را حل کند. 

در فضای بیرونی داروخانه خانم دیگری جلو آمده و به آیت الله رئیسی می‌گوید: من جزو کسانی هستم که به شما رای نداده اما الان امید ما به شماست و در ادامه از مشکلاتی که تعطیلی‌های ناقص و بی‌فایده برای کسب و کارش ایجاد کرده گله می‌کند و 

رئیس جمهور به او قول می دهد که به زودی کسب و کارها را فعال کند. 

رئیس جمهور همچنین به سراغ پرسنل داروخانه رفته و ضمن تشکر و خسته نباشید گفتن به آنها، از آنها می‌خواهد که شرایط سخت مراجعه کنندگان را درک کنند و در مقابل تندی و ناراحتی آنها سعه صدر داشته باشند و برای حل مشکل کسانی که به آنها رجوع کرده‌اند همت بگمارند. 

حضور آیت الله رئیسی در داروخانه ۲۹ فرودین در روزهای آغازین سکانداری دولت و زمانی که هنوز کابینه تشکیل نشده، اگرچه خیلی از منتقدان و حتی رسانه‌های معاند را غافلگیر کرد، ولی رئیس جمهور که با شعار دولت مردمی روی کار آمده قصد داشت از همین ابتدا نشان دهد که برای ارتباط نزدیک با مردم و تحقق شعار انتخاباتی اش تعلل نمی کند. 

قطعا ادامه این روند از سوی رئیس جمهور و سایر مسئولان مخصوصا مسئولان ارشد گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم است و از سویی شنیدن گلایه‌ها و درد و دل مردم از سوی مسئولان ارشد کشور و چنین روابطی بین ملت و دولت می تواند مردم را برای حل مشکلات کشور با دولت همراه و هم قدم سازد.

و در نهایت اینکه آیت الله رئیسی با حضور در جمع مردم و گفت وگوی صمیمی با آنها در قامت رئیس جمهور نشان داد که در واقعیت چه کسانی دنبال دیوار کشی بین مردم بودند و در واقع سالها بین خود و مردم دیوار کشیده و تنها از پشت شیشه‌های دودی و ضد گلوله خودرو‌ها به مردم نگریسته و هیچ درکی از مشکلات آنها نداشتند. 

برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا

هیچ مشکلی وجود ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین صبح دیروز (جمعه) نیز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اهمیت مشارکت و همکاری همدلانه آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: یقین دارم اگر مردم به درستی در جریان خطرات وضعیت کنونی ویروس قرار بگیرند، با رعایت همه جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی و با اعمال کنترل‌ها و محدودیت‌های بیشتر، شرایط مناسبی در کنترل و غلبه بر این بیماری خواهیم داشت و از مردم می خواهم در این مسیر دولت را یاری کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف و دقیق در زمینه کرونا و تلاش دشمنان برای فضاسازی‌های منفی در این خصوص، گفت: سخنگوی ستاد ملی کرونا، کمیته اطلاع‌رسانی و صدا و سیما باید روند اطلاع‌رسانی را مدیریت کنند تا مردم به صورت دقیق، شفاف و سریع و از طریق مراجع رسمی در جریان اخبار مربوطه قرار بگیرند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه صف‌هایی که در رابطه با واکسیناسیون و تهیه دارو شکل می‌گیرد بایستی سریعا جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد اینگونه صف‌ها نباشیم، گفت: دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت.

رئیس جمهور اظهارداشت: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، همزمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رئیس جمهور با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم با وارداتی که انجام می شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم کسب و کار و اشتغال مردم دچار آسیب نشود و نحوه مدیریت این موضوع بایستی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای آحاد مردم تبیین شود.

رئیس جمهور پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و نقش آن در جلوگیری از شیوع ویروس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کاهش تردد از جمله مسائل محوری در روند کنترل ویروس است ولذا ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم، گفت: اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواری‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد اما رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزا و سوگواری‌ها امری ضروری است و حفظ و صیانت از جان مردم اولویت دارد.

در این جلسه، کمیته‌ بهداشت و درمان، قرارگاه عملیاتی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از روند شیوع ویروس و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن و آخرین جمع‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده برای مقابله و کنترل جدی موج پنجم کرونا را ارائه کردند و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز موظف شد، شرایط موجود را برای افکار عمومی تبیین و در این زمینه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای را تنظیم کند.