فارس/ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در این کمیسیون گفت: در این جلسه خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی و راهکارهای افزایش درآمدهای ارزی غیرنفتی مطرح و بررسی شد.

حضور خطیب و خاندوزی در کمیسیون آموزش مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رضا حاجی پور در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات حضور داشتند و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

وی با اشاره به بررسی برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون افزود: در این نشست مباحث مختلفی از جمله واردات ارز، خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی، موضوع مالیات بر درآمد، تمرکز بر هوشمندسازی نظام مالیاتی جهت جلوگیری فرار از مالیات و کمک به مودیان مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: موضوع اصلاح وضعیت کسب و کار، آسان کردن صدور مجوزها، بحث دارایی‌ها و بدهی‌های دولت، تحول در نظام بیمه، تحول در گمرک و تحول در نظام یارانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاجی پور گفت: در این نشست راه‌های بالا بردن ارزش پول ملی و موضوع قاچاق کالا نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی آقای خاندوزی بررسی شد.

وی افزود: در خصوص مشارکت بانک‌ها جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و همچنین کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات غیرنفتی بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در بخش دوم نشست این کمیسیون حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، برنامه‌هایش را تشریح کرد.