ایسنا/ یک استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مهم هماهنگی همه وزرای پیشنهادی زیر نظر رئیس جمهور است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: من شناخت شخصی نسبت به همه اعضای کابینه پیشنهادی ندارم. اما نسبت به تعدادی از این آقایان شناخت خوبی دارم.

وی تاکید کرد: در ابتدا باید گفت کابینه بسیار جوان است و آن شاخصه هایی که  رهبر معظم انقلاب در نظر داشتند در این کابینه از نظر جوان بودن، انقلابی بودن، بدون حاشیه و پرکار بودن و همچنین کارآمد بودن مد نظر قرار گرفته شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اول معاون اول که جناب آقای مخبر است را در نظر بگیریم؛ ایشان سابقه مشخص و فعالیت های درخشانی دارد. شخصیتی کارآمد است.

وی ادامه داد: از رئیس دفتر رئیس جمهور هم شناخت شخصی دارم. جنای آقای اسماعیلی هم جوان است و هم تجربه موفقی در قوه قضاییه داشته است. اول در مشهد بود ماموریتی داشت و بعد رئیس دادگستری استان تهران شد. این اواخر هم رئیس دفتر رئیس قوه قضاییه و سخنگوی این قوه بوده است. انسان سالم و پاکدستی است که این موضوع مهمی است.

مصباحی مقدم گفت: من آقای خاندوزی از وزرای پیشنهادی را هم می شناسم. ایشان دانشجوی دانشگاه امام صادق(ع) در دوره ارشد پیوسته بوده است و بعد برای دکتری به دانشگاه علامه طباطبایی رفته است. بنده از همان دوران تحصیلات ایشان را می شناسم. یک جوان نخبه و صاحب نظر است. تجربه مرکز پژوهش های مجلس را دارد. ایشان را در مجالس هشتم و نهم به خاطر دارم. در زمان بررسی بودجه متوجه می شدیم این جوان به امور مسلط است. اصلا ما را در برنامه ششم کمک کرد.

وی افزود: کسی که به برنامه و بودجه مسلط باشد گزینه خوبی است. بعدها هم نماینده مجلس از تهران شد و در دوران نمایندگی اش هم نایب رئیس اول کمیسیون اقتصاد شده و نقشه راه برای مسائل اقتصادی تهیه کرده است. مالیات بر مجموعه درآمد را ایشان در مجلس مطرح کرد. همه این ها نشان دهنده توانایی او است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جناب آقای عبدالملکی نیز دانش آموخته این دانشگاه است . با اینکه چهل سالش است رتبه علمی اش دانشیاری است. از این جهت ممتاز است. فعالیت های علمی ایشان چشم گیر است؛ آثار علمی اش در عرصه اقتصاد مقاومتی چشم گیر است. آثار متعددی دارد. موسسه  ای با دکتر امامی برای آموزش اقتصاد مقاومتی تاسیس کردند. از زمانی که معاون کمیته امداد شدند هم در اشتغال مددجویان این کمیته خوش درخشیده است.

وی یادآور شد: بعضی های دیگر را ممکن است کم تر بشناسم اما با این افراد که در حوزه اقتصاد هستند آشنایی بیش تری دارم.

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که چه نقدی به چینش کابینه پیشنهادی دارید، گفت: الان هیچ گونه نقدی به چینش کابینه ندارم. ممکن است بعضی ها را نپسندم؛ اما موضوع سلیقه ای است. ممکن است کسانی را متناسب با جایگاهی که گذاشتند، ندانم؛ اما این نقد نیست. آنچیزی که مهم است هماهنگی همه آن ها زیر نظر رئیس جمهور است.