ایسنا/ رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون به صورت تخصصی در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام نظر خواهد کرد.

حاجی بابایی: فراکسیون فرهنگیان در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام نظر خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: فراکسیون فرهنگیان پژواک صدای ۲ میلیون فرهنگی و ۱۴.۵ میلیون دانش آموز، نظر نهایی را در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام می کند. با توجه به عضویت ۱۲۰ نفر نماینده فرهنگی در این فراکسیون، و حساسیت همه نمایندگان، ضمن ارتباط گسترده با فرهنگیان و خانواده ها و تشکل های فرهنگی نظر نهایی را در این مورد اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه های وزرای پیشنهادی از جمله دکتر باغ گلی در کمیسیون های مختلف، در هفته جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اما به صورت ویژه و تخصصی هفته آینده دیدگاهها و نظرات و برنامه های ایشان، به همراه سایر مولفه های تاثیرگذار در فراکسیون فرهنگیان تحلیل و ارزیابی خواهد شد.

حاجی بابایی با تاکید بر این که فراکسیون فرهنگیان یکی از تخصصی ترین و مقتدرترین فراکسیون های مجلس است، گفت: نمایندگان مردم در این فراکسیون، در کنار بازخوردهایی که از موکلین خود و متخصصین این حوزه دریافت کرده اند، برنامه ها و دیدگاههای وزیر پیشنهادی را با در نظر گرفتن اسناد فرادستی به عنوان نقشه راه، تبیین چشم اندازهای تعلیم و تربیت کشور بر اساس وضعیت موجود، شناخت دقیق مسائل سیستم آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات با در نظرگرفتن ظرفیت های دولت، توان بکارگیری فرهنگیان در تصمیم گیری و تصمیم سازی  و سایر شاخص های توسعه آموزش و پرورش پویا و تاثیرگذار بررسی می کنند.

وی ادامه داد: در کنار برنامه های کاندیداهای تصدی وزرات، توان اجرای برنامه های ارائه شده، توسط هر یک از وزرای پیشنهادی، براساس سوابق اجرایی و شواهد عملکردی آنها در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مدنظر نمایندگان بوده است و این مولفه برای همه وزراء یکی از مهم ترین شاخص ارزیابی توسط نمایندگان مردم محسوب می شود.

حاجی بابایی در ادامه یادآور شد: روند ارزیابی برنامه های وزرای  پیشنهادی کابینه سیزدهم امروز در کمیسیون های تخصصی به پایان می رسد و هفته آینده از شنبه تا سه شنبه به صورت دو الی سه نوبت کاری در صحن علنی مجلس بررسی ها ادامه خواهد یافت. فراکسیون فرهنگیان نیز در کنار جلسات صحن علنی به صورت ویژه تشکیل جلسه می دهد و بصورت تخصصی اعلام نظر می کند.

وی با بیان اینکه نظر نهایی نمایندگان فرهنگی با اجماع بعد از این جلسات در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد، گفت: به فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان اطمینان می‌دهم مجلس و به تبع آن فراکسیون فرهنگیان، برخاسته از اراده ملت بزرگ ایران است و اصلی ترین شاخص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، پاسخگویی به مطالبات و مردمی بودن برنامه هاست.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت سیزدهم را باید کمک کنیم تا بتواند، با شناخت مسائل اصلی کشور و ارائه راهبردهای علمی و کار جهادی، زیرساختهای لازم برای افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی را با جلب مشارکت مردم فراهم سازد.