ایسنا/ ملا عبدالغنی برادر، معاون رهبر طالبان با بیان اینکه لحظه کنونی آزمونی برای طالبان است، گفت رایزنی‌ها در دوحه درباره دولت آتی از جمله ساختار و نام آن در جریان است و انتظار می‌رود به زودی گزارشی درباره پیشرفت آن منتشر شود.

طالبان: گزارش پیشرفت مذاکرات تشکیل دولت به زودی اعلام میشود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این مقام ارشد گروه طالبان به شبکه طلوع نیوز افغانستان گفت که رهبری آن مشغول رایزنی در دوحه است و با جامعه بین‌المللی و احزاب سیاسی داخل افغانستان تماس دارد.

ملا عبدالغنی برادر گفت: برهه کنونی یک آزمون برای طالبان است. ما در حال حاضر با آزمون مواجه هستیم چون مسوول امنیت مردم شده‌ایم.

پیشتر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان که بخشی از شورای خودخوانده برای پیشبرد مذاکرات است، گفته بود که ناکامی اشرف غنی موجب به وجود آمدن وضعیت کنونی در این کشور شده است. حکمتیار تاکید کرد: این دولت فاسد برای سرکوب خشونت و پایان دادن مسالمت آمیز به این بحران اصلا آمادگی نشان نداد.

در همین حال "امیر خان متقی"، عضو شورای رهبری گروه طالبان، دوشنبه شب وارد کابل شد. دلیل حضور متقی گفت‌وگو در مورد آینده نظام در افغانستان و رایزنی درباره ایجاد دولت فراگیر عنوان شده است.

امیر خان متقی پس از حضور در کابل با عبدالله عبدالله، حامد کرزای و گلبدین حکمتیار، اعضای شورای هماهنگی که پس از فرار اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، ایجاد شده، دیدار و گفت‌وگو کرد. هنوز در مورد نتایج این دیدار گزارشی منتشر نشده اما گفته می‌شود که محور این دیدار، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است.