ایرنا- امروز پنجشنبه 28 مرداد پس از گذشت نزدیک به سه هفته، کشتی «گلدن بریلیانت» که رسانه‌های غربی مدعی برخوردش با مین‌های ایرانی و ربایش آن توسط نیروهای ایرانی شده بودند، ساعتی پیش صحیح و سالم و با همان پرچم سنگاپور برای بارگیری وارد اسکله شماره ۴۹ بندر شهید رجایی در خلیج فارس شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از نور نیوز، سه هفته پیش بود که در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران، رژیم صهیونیستی با حمایت سنگین سیاسی-رسانه‌ای آمریکا و انگلیس اقدام به جوسازی سنگین رسانه‌ای با هدف ناامن‌نمایی خلیج فارس و دریای عمان کرد.

این جوسازی سنگین که همراهی فوری «دومینیک راب» و آنتونی بلینکن» وزرای خارجه انگلیس و آمریکا را در پی داشت و حتی منجر به تهدید ایران به پاسخ‌گویی متقابل نظامی شد با دو ادعای غیر مستند در خصوص نقش ایران در سانحه رخ داده برای کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» و ربایش دو کشتی «آسفالت پرینسس» و «گلدن بریلیانت» کلید خورد.

در آن زمان رویترز در خبری دروغ نوشت: افراد مسلح مورد حمایت ایران با ورود به کشتی ربوده شده «آسفالت پرینسس» در خلیج عمان، خدمه آن را به گروگان گرفتند و کشتی «گلدن برلیانت» (Golden Brilliant) را نیز به مقصد نامعلومی برده‌اند.

العربیه فارسی نیز این خبر دروغ را این‌گونه روایت کرد: بنا به اعلام منابع دریایی و همچنین رسانه‌ای بریتانیا نفتکش «گلدن بریلیانت» حامل پرچم سنگاپور و یک کشتی دیگر به نام «آسفالت پرینسس» توسط افراد مسلح مورد حمایت ایران در آب‌های بین‌المللی مقابل بندر الفجیره، امارات عربی متحده، ربوده شده و در خلیج عمان به سوی مقصدی نامعلومی منتقل شدند.

در همان زمان، بسیاری از شبکه‌های مجازی هم‌سو با غرب نیز برای تکمیل جنگ روانی آغاز شده موضوع مین گذاری آبراه های منطقه از سوی ایران را نیز مطرح کردند و در یک فضاسازی سنگین مدعی شدند که کشتی تانکر «گلدن بریلیانت» که حاوی مواد شیمیایی و حامل پرچم سنگاپور است در شرق تنگه هرمز با مین‌های کاشته شده از سوی نیروهای ایرانی برخورد کرده است.

این عملیات روانی سنگین که از یک سو با هدف ناامن‌سازی منطقه و مقصر جلوه دادن ایران برای تشدید فشار در مذاکرات وین و از سوی دیگر بر هم زدن آرامش موجود در کشور در آستانه تحلیف ریاست جمهوری انجام شد، گرچه ابتدا با همراهی غربی‌ها و طرح موضوع در شورای امنیت سازمان ملل فضای مسمومی را علیه کشورمان ایجاد کرد، اما با رو شدن دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها به یک‌باره فرونشست.

از سویی؛ با افشای استقرار ایستگاه سایبری موساد در امارات و ایجاد اختلال در سامانه‌های ناوبری شناورهای حاضر در منطقه، مشخص شد که ابعاد این عملیات روانی گسترده‌تر بوده و مشکلات ایجاد شده برای کشتی‌های تجاری در حال عبور، نه از سوی ایران که توسط موساد انجام شده است.

حال امروز پنج‌شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰ و پس از گذشت نزدیک به سه هفته، همان کشتی «گلدن بریلیانت» که این رسانه‌ها مدعی برخوردش با مین‌های ایرانی و ربایش آن توسط نیروهای ایرانی شده بودند، ساعتی پیش صحیح و سالم و با همان پرچم سنگاپور وارد اسکله شماره ۴۹ بندر شهید رجایی در خلیج فارس شده است تا بارگیری کند!

نکته جالب توجه دیگر در بر ملا شدن دروغ محور غربی-صهیونیستی در خصوص کشتی «گلدن بریلیانت» اینکه؛ کاپیتان کشتی مذکور در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «نورنیوز» تمام جوسازی سه هفته پیش صهیونیست‌ها را دروغ خوانده و گفته در آن زمان هیچ مشکلی برای ما پیش نیامده بود! 

بر این اساس؛ باید دید رسانه‌هایی چون رویترز که خود را در سطح بنگاه‌های دروغ‌پراکن سعودی اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، العربیه و... پایین آورده و همه اعتبار حرفه‌ای خود را در سبد صهیونیست‌ها گذاشته‌اند و هنوز هم حاضر نشده‌اند نام دو ملوانی را که مدعی شده بودند در حمله ایرانی‌ها کشته شده‌اند منتشر کنند، در مواجهه با این افتضاح دیگر، چه واکنشی نشان خواهند داد.