باشگاه خبرنگاران/ یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: ترکیب کابینه مقداری غیر سیاسی است و این نکته مثبتی است، زیرا کابنیه صرفا باید همه توجه خود را معطوف به انجام کارهای اجرایی کشور کند.

ویژگی‌های کابینه‌ پیشنهادی رئیسی از نگاه یک اصولگرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا، با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم، بیان کرد: معتقدم که یکی از بزرگ‌ترین ویژگی های کابینه سیزدهم این است که متشکل از جریان ها و گروه‌های سیاسیِ مطرح نیست.

او ادامه داد: کابینه دولت سیزدهم بر اساس خواست طیف ها و گروه های سیاسی به وجود نیامده و این به طور کامل در کابینه مشهود است و در نتیجه وقتی که دولت شروع به کار بکند ما شاهد فشارهایی بیرون از کابینه که کابینه را تبدیل به یک مرکز مشتط کند نخواهیم بود و همه افراد کابینه صرفا به دستور شخص رئیس جمهور حرکت خواهند کرد و این فرصت خوبی است.

در کابینه از چهره هایی که به یک جریان سیاسی تعلق دارند، استفاده نشده است

ایمانی افزود: ویژگی بعدی کابینه این است که از چهره هایی که اشتهار به یک جریان سیاسی دارند استفاده نشده است، یعنی افراد آن اگرچه جهت گیری سیاسی دارند اما چهره های خاص سیاسی نیستند که هم نگران فعالیت وزارت خودشان باشند و هم نگران مخدوش نشدن چهره سیاسی خود و جریان سیاسی که به آن متعلق هستند و می‌توان گفت که ترکیب کابینه مقداری غیر سیاسی است و این نکته مثبتی است، زیرا کابنیه صرفا باید همه توجه خود را معطوف به انجام کارهای اجرایی کشور کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا، اظهارات خود را اینگونه تشریح کرد: کابینه مانند یک حزب نیست که احزاب دارای دیدگاه‌های مختلف سیاسی باشند و صرفا درباره مسائل سیاسی کشور صحبت کنند بلکه محل فعالیت های اجرایی است؛ البته افراد کابینه حتما باید دیدگاه های سیاسی کاملا مشخص داشته و متعقد به نظام و انقلاب باشند اما منظورمان سیاسی به معنای جناحی بودن نیست.

افراد کابینه نباید رنگ و لعاب پررنگ سیاسی داشته باشند

وی اضافه کرد: به بیانی دیگر افراد کابینه نباید رنگ و لعاب پررنگ سیاسی داشته باشند و همه توجه شان به مسائل سیاسی باشد و صرفا باید به مسائل حوزه خودشان معطوف باشند.

ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب کابینه فراجناحی است؟ بیان کرد: من اصلا اصطلاح فراجناحی را نه تنها در این دوره بلکه در هیچ یک از ادوار گذشته هم قبول نداشتم ، زیرا کابنیه فراجناحی یک اصطلاح اشتباهی است که مطرح شده و هیچ دولتی نباید به صورت فراجناحی تشکیل شود، زیرا دولت فراجناحی به این معناست که در درون کابینه افرادی حاضر باشند که متعلق به جریان های مختلف باشند، این درحالی است که اساسا کابینه نباید جناحی باشد چه برسد به فراجناحی. 

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: کابینه ای که جناحی و یا حتی فراجناحی باشد محل تنازعات سیاسی خواهدشد نه محل  کار و خدمت.