فارس/ نماینده لبنانی ادعای سفیر آمریکا در این کشور مبنی بر اتخاذ طرحی برای تأمین برق و گاز لبنان را با کنایه پاسخ داد.

نماینده لبنانی در واکنش به ادعای سفیر آمریکا: خواب، خوش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیروز (پنجشنبه) تنها ساعتی پس از اعلام «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله درباره خرید سوخت از ایران برای لبنان، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت در تماس با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان مدعی طرحی برای ارسال برق و گاز به لبنان شد.

«سزار معلوف» نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون «الجمهوریه القویه» (وابسته به حزب القوات اللبنانیه) در واکنش خطاب به شیا گفت: خواب، خوش. این ملت لبنان است که دردمند است نه ملت آمریکا. دولت و سفیر آمریکا اگر قصد حمایت از ملت لبنان را دارند ارتش لبنان را ماهیانه با سی میلیون دلار حمایت کنند تا نظامی‌ها با کرامت زندگی کنند.

بر اساس گزارش «النشره»، معلوف ادامه داد: آیا آمریکا و کشورهای ۵+۱ اجازه مذاکره با ایران را دارند؟ آیا عربستان اجازه دارد با سوریه نشست داشته باشد و لبنان اجازه هیچ کاری را ندارد؟ "ما در طول آخرین خوشه هستیم". درخواستمان از سفیر آمریکا این است که به ما اجازه استخراج نفت و گاز از لبنان را بدهد، ما راه‌حل موقتی نمی‌خواهیم بلکه خواهان راه‌حل دائمی هستیم، ما از دولت مولد سخن می‌گوییم.

این نماینده لبنانی در ادامه گفت: ما در یک کشور نیستیم بلکه در یک جنگلیم بیشتر سیاستمداران وابسته به خارجند و عرق به (حفظ) حاکمیت و میهن‌پرستی ندارند. تغییر با بیداری ملت لبنان در صندوق‌های رأی رخ می‌دهد.

پس از سخنان اخیر دبیرکل حزب‌‎الله درباره وارد کردن سوخت از ایران به لبنان، سیاستمداران موافق گفتند که این اقدام، مشکل تمام ملت لبنان و نه تنها شیعیان را حل می‌کند اما مخالفان شروع به اتهام‌زنی به حزب‌الله کردند.