فردا/ منصور حقیقت‌پور گفت: افراد توانمندی مانند آقای وحیدی و آقای امیرعبداللهیان نقاط قوت دولت آقای رئیسی محسوب می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروز نخستین روز بررسی وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی در مجلس است تا بعد از مشخص‌شدن نظر نمایندگان دولت عملا کار خود را با تیمی جدید آغاز کند. حالا باید بررسی کرد که وضعیت وزرای پیشنهادی چگونه است و آیا این احتمال وجود دارد که تمام آنها از مجلس رأی اعتماد بگیرند؟

منصور حقیقت‌پور، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من تصور می‌کنم مجلس در تعامل با دولت سعی کند خیلی بر آقای رئیسی و وزرای پیشنهادی‌اش سخت نگیرد اما با این همه پیش‌بینی من این است که سه یا چهار وزیر پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد بگیرند و آقای رئیسی می‌توانست کابینه قوی‌تری را معرفی کند تا همین میزان هم بتوانند رأی اعتماد را اخذ کنند».
 
او درباره تیم اقتصادی دولت هم بیان کرد: «ما در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا نداریم و نمی‌شود زمام امور اقتصادی را به افراد ناشی سپرد. برخی از وزرای پیشنهادی دولت در حوزه اقتصادی خوب هستند اما یک نگرانی درباره برخی دیگر وجود دارد که شاید کم‌تجربه باشند و نتوانند آن‌طور که باید کارها را پیش ببرند. اما به هر روی افراد بسیار توانمند مانند آقای وحیدی یا آقای امیرعبداللهیان در حوزه‌های دیگر هم وجود دارند که این قوت قلبی است برای تشکیل یک دولت کارآمد».
این فعال سیاسی درباره حوزه سیاست خارجی و شخص امیرعبداللهیان هم اظهار کرد: «آقای امیرعبداللهیان فری بسیار خبره به خصوص در حوزه منطقه و خاورمیانه است. او ویژگی‌های خوب میدانی دارد و از آن وزیر خارجه‌های دونده خواهد شد. از طرفی فردی تندرو نیست که مثلا بگوید باید دور ایران دیوار کشید و باید با همه کشورها قطع ارتباط کرد یا با اصل مذاکره مخالف باشد و در روابط دیپلماتیک منافع ملی را لحاظ می‌کند. یک ویژگی خوب دیگر هم دارد؛ آنکه از بدنه وزارت خارجه است و سلسله مراتب را طی کرده است. افزون بر همه اینها او فردی اخلاق‌مدار است و دارای کرامت انسانی است و می‌تواند هم‌افزا باشد».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «مجلس باید برابر قانون به بررسی شایستگی وزرا بپردازند و اگر به این نتیجه رسیدند که شخصی نمی‌تواند از پس مسئولیت وزارت برآید، نباید به او رأی اعتماد بدهند و از آن‌سو اگر مطمئن شدند که فردی می‌تواند کارها به خوبی پیش ببرد، بدون سخت‌گیری غیرضروری به او رأی اعتماد بدهند».