اگر اظهارات علیزاده صرفا یک آسیب شناسی و تغییر تاکتیک برای فریب مردم و جلب رای آنها نباشد باید آن را به فال نیک گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جهان نیوز: محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح طلب که به وکالت خاندان هاشمی شهره پیدا کرده است نکات قابل توجهی را درباره اوضاع فعلی جریان اصلاحات بیان کرده است.

علیزاده معتقد است: «جریان اصلاحات باید رابطه‌اش را با مردم اصلاح کند. جریان اصلاحات یک جریان متدین، مذهبی و انقلابی بود که از ابتدای انقلاب با ارای امام موافق بود اما امروزه کم‌کم از این پیشه خود فاصله گرفته‌اند. در صورتی که پایگاه و اساس آن‌ها نیروهای انقلابی بودند».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است: «جریان اصلاحات باید با مردم و خصوصا جمعیت انقلابی و مذهبی رابطه‌اش را اصلاح کند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم اعتقاداتی دارند. اسلام دین مردم است و نمی‌شود مردم را از فرهنگ‌شان جدا کرد. اصلاحات این فاصله را میان مردم ایجاد کرد».

علیزاده همچنین گفته است: «اصلاح‌طلبان باید بازنگری کرده و در جمع‌های مذهبی حضور پیدا کنند. این که چهره روشنفکری گرفته و از مذهب دوری کنند، از مردم فاصله می‌گیرند. اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را مردم و مذهب اصلاح کنند».

اگر اظهارات علیزاده صرفا یک آسیب شناسی و تغییر تاکتیک برای فریب مردم و جلب رای آنها نباشد باید آن را به فال نیک گرفت که اصلاح طلبان هرچند دیر اما بالاخره متوجه شده اند که درگیری با اعتقادات راسخ ملت ایران به اسلام و انقلاب اسلامی عاقبتی جز طرد شدن ندارد.

حملات اصلاح طلبان به بنیان های اعتقادی مردم که در سال های حاکمیت دولت اصلاحات به طور جدی اوج گرفت به خوبی نشانگر آینده این جریان یعنی اوضاع کنونی آنها بود؛ البته که ناکارآمدی‌های عدیده و مفاسد اقتصادی رخ داده در این جریان را باید به آن بی اعتقادی ها اضافه کرد هرچند که می توان این دو را نیز ناشی از همان بی اعتقادی دانسj.