وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از توانایی ها نظامی ایران و البته پیشرفت های هسته ای ایران وحشت زده شده است در ملاقات با وزیر خارجه قبرس با تکرار ادعاهای بی اساس خواستار تشکیل جبهه واحد بین‌المللی علیه ایران شد.

وحشت وزیر جنگ اسراییل از ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی که وحشت از ایران در سخنانش کامل هویدا بود روز یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه قبرس در قدس اشغالی بر لزوم مقابله با ایران سخن گفت.
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی در این زمینه نوشت: «در گفت‌‌وگو با "کریستودیولیدس" وزیر خارجه قبرس در مورد مسائل مورد علاقه طرفین بحث و پیوند منحصر به فرد بین خود را تایید کردیم. ما راه‌های گسترش همکاری‌های دفاعی در مواجهه با تهدیدهای فزاینده در خاورمیانه و مدیترانه را بررسی کردیم.»

گانتز در ادمه نوشت: «در این نشست که در زمینه مباحث امنیتی بود گفت‌وگوهای ما بر حضور ایران در منطقه، تهدید تجارت بین‌المللی، آزادی کشتیرانی و جان انسانها متمرکز بود. ما بر لزوم وجود یک جبهه واحد بین المللی برابر تجاوز فزاینده ایران توافق کردیم.»

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه خبر داد که این هفته به واشنگتن سفر خواهد کرد و روز پنجشنبه در کاخ سفید با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. وی که در نشست هفتگی کابینه صحبت می‌کرد، گفت: «این دیدار بسیار مهم بوده چون در زمان بسیار حساسی در رابطه با ایران قرار داریم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: «ایران بسرعت در حال پیشرفت در زمینه غنی‌سازی اورانیوم بوده و مدت زمان لازم برای ساخت بمب اتمی را بسیار کوتاه‌تر کرده است.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس برخی گزارش‌ها این رژیم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلاهک اتمی در زرادخانه اتمی خود نگهداری می‌کند. ایران بارها اعلام کرده  که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بازرسی‌های خود از تاسیسات هسته‌ای ایران تا کنون انحرافی را گزارش نکرده است.

از سوی دیگر، ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده این در حالی است که رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای این پیمان خودداری کرده و مانع از بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود شده است.

بِنت در ادامه ادعاهایش گفت:‌ «ایران در تمام منطقه با خشونت رفتار می‌کند و در دیدار با بایدن خواهم گفت که هم اکنون زمان آن است که جلوی ایران گرفته شود و باید مانع این وضع شد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که وی به همراه «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم و دیگر وزرا، در حال بهبود روابط با تمامی کشورهای خاورمیانه بوده تا با همراهی آنها ائتلافی در برابر ایران ایجاد کنند.

وی گفت: «ما فقط به این گام‌ها اکتفا نخواهیم کرد و طی دو ماه گذشته برنامه‌ریزی برای ممانعت از ایران هم در بعد هسته‌ای و هم در بعد رفتارش در منطقه انجام شده که ارائه خواهد شد.»

مذاکرات وین درباره برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده باتوجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده، اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.